Casemanager Werk

Logo van de gemeente Haarlemmermeer met kleurrijke abstracte iconen, waaronder een boom, fiets en gebouwen.

Aanvraagnummer: 1551
Organisatie: Gemeente Haarlemmermeer
Locatie: Gemeente Haarlemmermeer
Uren per week: 28 per week
Tarief: €69 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-6-2024
Optie tot verlenging: 9 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 27-05-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Als casemanager voer je veel gesprekken met klanten, die zijn gericht zijn op een (spoedige) terugkeer naar de arbeidsmarkt. Samen met de klant inventariseer je de mogelijke belemmeringen op het gebied van inkomensverwerving en plaatst deze in het perspectief van mogelijkheden.

Je maakt afspraken over gerichte vervolgacties, waarbij je van de klant maximale inspanning vraagt: alles wat hij/zij op eigen kracht kan doen om werk te vinden en/of problemen op te lossen verplicht je hem/haar om ook daadwerkelijk te doen. Je bent regisseur en bewaakt het nakomen van de gemaakte afspraken. Samen onderzoek je welke activiteiten nodig zijn in het proces van het ‘bemiddelingsrijp maken’ van de klant en het ‘zoeken naar een passende werkplek’. Daarbij sluit je bij voorkeur aan bij de wensen en ambities van de klant om zo de kans-van-slagen te vergroten.



De taken als casemanager Banenafspraak bestaan uit:

  • Voeren van (werk-)gesprekken met klanten en trajectpartners

  • Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie volgens het brede gesprek;

  • Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden;

  • Ontwikkelen en onderhouden van netwerken;

  • Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken.


Algemeen voor de opdracht geldt:

  • Het behalen van beoogde resultaten (op uitstroom en afhandeltermijnen)

  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties

  • Geven van voorlichting over rechten en plichten

  • Het signaleren van kansen en risico’s

  • Tijdig en nauwkeuring vastlegging in Civision Samenlevingszaken

  • Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende



De standplaats is Hoofddorp. Wij werken activiteitgericht. Dat betekent dat je voor een aantal activiteiten verwacht wordt op kantoor te werken en voor andere activiteiten de mogelijkheid hebt om thuis te werken.

Kandidaatomschrijving

Dit zoeken we in jou

Je hebt affiniteit met de doelgroep werkzoekenden met een uitkering en je begrijpt het belang van werk voor de zelfredzaamheid. Jij brengt de klanten in beweging en combineert daarbij jouw enthousiasmerende vermogen met zakelijkheid: je maakt heldere afspraken met de klant over wat je van hem/haar verwacht en stuurt op het nakomen van deze afspraken. Je schroomt niet om maatregelen te nemen als de klant bewust de gemaakte afspraken niet nakomt. Ook zorg je voor goede afspraken met de re-integratiepartners en monitor je hierop. Je laat je niet uit het veld slaan en bereikt je doel.

Jouw overtuigingskracht, creativiteit, maar ook jouw zelfstandigheid en flexibele werkstijl inspireren zowel jouw klanten als je collega’s.

In een team, waar een prettige en informele werksfeer heerst, neem je de ruimte om je deskundigheid en vaardigheden te delen en te leren van de expertise van je collega’s. Verantwoordelijkheid, werken in teamverband, plannen en organiseren zijn jou op het lijf geschreven.


Eisen

Werkervaring
In de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar ervaring met de afhandeling van complexe aanvragen loonkostensubsidie naar loonwaarde
Referentie vereist
Werk en denkniveau
Hbo werk- en denkniveau
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. Een zzp’er/DGA als hierboven bedoeld kan alleen inschrijven op de opdracht als hij/zij in dienst treedt van het detacherings-/payrollbedrijf.
Werkervaring
In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met begeleiding naar werk en arbeidsbemiddeling
Referentie vereist
Civision Samenlevingszaken
Ten minste 2 jaar ervaring met Civision Samenlevingszaken als klantvolgsysteem.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 30 %


Civision Samenlevingszaken
Ervaring met het werken in Civision Samenlevingszaken in de afgelopen 2 jaar
Weging: 15 %


Ervaring met de doelgroep
In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring met de doelgroep werkzoekenden met een bijstandsuitkering
Weging: 10 %


Ervaring met arbeidstoeleiding van mensen met een (grote) afstand tot de arbeidsmarkt
In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring met arbeidstoeleiding van mensen met een (grote) afstand tot de arbeidsmarkt.
Weging: 20 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Klik met het team

Weging: 25 %

Interviewplanning

Gesprekken via MS Teams op 31 mei in de ochtend. Gelieve hier rekening mee te houden.