Community- en eventmanager Netcongestie

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 3597
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 32 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Wil jij écht iets toevoegen aan de realisatie van de energie transitie in de Provincie Utrecht en houd je van kennis verbinden en het organiseren van bijeenkomsten?

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden, werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

In de Provincie Utrecht is sprake van netcongestie: het elektriciteitsnet zit op slot. Dit betekent dat er niet meer elektriciteit gebruikt of opgewekt kan worden en dat bedrijven niet kunnen uitbreiden of verduurzamen. Ook de woningbouw ligt hierdoor vrijwel stil. Samen met partners werkt de provincie aan slimme oplossingen voor netcongestie, zoals lokaal energie opslaan, energie delen en slimme apparaten inzetten. Dit doen we via twee sporen: nieuwbouw & energiehubs op bedrijventerreinen. Binnen koploperprojecten voor nieuwbouw wordt gezocht naar technische en juridische oplossingen om woningbouw met voorzieningen wel mogelijk te maken en op diverse bedrijventerreinen onderzoekt men onderzoeken we de mogelijkheid tot samenwerking binnen energie-hubs.

Voor beide sporen, zowel energie-hubs als nieuwbouw van woningen zijn er netwerken van ervaringsdeskundigen ontstaan. Provincie Utrecht organiseert regelmatig bijeenkomsten om directe betrokkenen en belangstellenden te informeren via een Community of Practice. Deze Communities of Practice vormen de basis voor kennisdeling.  Voor de organisatie hiervan en het intensiveren van kennisdeling, zijn we op zoek naar ondersteuning.

Opdracht
Via de Communities of Practice informeren we zoveel mogelijk partijen over mogelijke oplossingen voor netcongestie en brengen we kennis over lopende onderzoeken en uitkomsten van projecten bij elkaar. Hiermee voorkomen we dubbel werk en versnellen we de realisatie van oplossingen.

De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:

Je helpt bij het uitbreiden en versterken van het kennisnetwerk van ervaringsdeskundigen rondom slimme oplossingen voor netcongestie t.a.v. energie-hubs en nieuwbouw (woningen). Dit doe je o.a. door het:

  • Organiseren van ca. 4 bijeenkomsten per netwerk per jaar voor de experts en minimaal 4 tot 6 contactmomenten voor de 2e ring.
  • Faciliteren van kennisdeling en gelegenheid tot netwerken / verbinden.
  • Opstellen van een plan van aanpak per bijeenkomst, inclusief stakeholders, doelgroep, doelstelling, communicatieplan en planning.
  • In samenwerking met collega's van communicatie een communicatieplan opzetten voor de activiteiten en uitkomsten van de activiteiten en hier mede-uitvoering aangeven.
  • Selecteren en inrichten van ondersteunende middelen (tools) om mensen te informeren en inzicht te krijgen en houden in kennisvraag en expertise van de betrokkenen.
  • Opzetten en beheren van een regionale kenniskalender en waar mogelijk ervoor zorgen dat we inhoudelijk kunnen aansluiten bij bijeenkomsten van partners.

Dit ga je doen
Als Community- en eventmanager ga je samen met onze partners en collega's aan de slag met het verbinden van kennis rondom een heel actueel thema, dat invloed heeft op bijna al onze maatschappelijke ambities op het gebied van duurzaamheid, mobiliteit en wonen. Door het verbinden van bestaande initiatieven, kennis en netwerken draag je bij aan het realiseren van oplossingen. Dit maakt deze rol interessant:

je werkt mee aan het concreet en tastbaar maken van een complexe transitie;

je krijgt ruimte en vrijheid hoe je je werk indeelt;

je bouwt een groot intern en extern netwerk op;

je levert een belangrijke bijdrage aan onze duurzaamheidsambities

Ondersteuning
Voor de inhoudelijke invulling van events kan een beroep worden gedaan op de projectleiders en adviseurs die werken aan de energie-hubs en koploperprojecten.

Voor de praktische ondersteuning, reserveren van ruimtes bij de organisatie van bijeenkomsten, inkoop van diensten, werk je samen met de projectmedewerker van het team netcongestie.

Wie ben jij
Mensen omschrijven jou als een zeer pragmatische professional met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent empathisch sterk, communicatief en verbindend. Je bent nieuwsgierig, accuraat en creatief. Je structureert je werkzaamheden, bent pro-actief, zelfredzaam en stuurt actief op het bereiken van resultaat.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. minimaal 2 jaar werkervaring in het opzetten en uitvoeren van kennis- en communitymanagement;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het organiseren van bijeenkomsten
4. Aantoonbare werkervaring met opdrachten voor een gemeente of provincie;
5. Uurtarief maximaal 95,- exclusief BTW/ Inclusief reiskosten;

Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het organiseren van bijeenkomsten; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het vormgeven van en begeleiden van interactieve werksessies; (25 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het opzetten en onderhouden van kennismanagement of netwerkmanagement; (15 punten)
9. Aantoonbare affiniteit met de onderwerpen: duurzaamheid, energie transitie of netcongestie (5 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opzetten van communicatiestrategen ; (25 punten)

Competenties
- effectief  samenwerken, netwerkvaardig, proactief;
- praktisch, resultaatgericht, hands-on mentaliteit;
- communicatief, daadkrachtig, doortastend;
- samenwerking, teamspeler, verbindend, omgevingssensitief;
- nieuwsgierig en creatief;
- je kunt goed omgaan met weerstand en bent stressbestendig bij korte deadlines.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijkja,  maandag, dinsdag en donderdag zijn veel voorkomende werkdagen, maar flexibiliteit is belangrijker dan vaste dagen.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland Maandagmiddag 16 september 2024 vanaf 14.30 uur en dinsdag 17 en woensdag 18 september vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 10 september 2024 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.