Fraud Blocker Consulent Burgerlijke Stand | Gemeente Amstelveen | ZZP

Consulent Burgerlijke Stand

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 4879
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 36 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 25-11-2024
Optie tot verlenging: 6 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 18-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Het is een tijdelijke opdracht van reguliere werkzaamheden ter vervanging van een vaste medewerker. Er sprake is van een indicatie van dienstbetrekking en geen sprake van een opdrachtverstrekking voor zzp.


De afdeling Publiekszaken is het visitekaartje van de gemeente Amstelveen en Aalsmeer. Het eerste klantcontact begint meestal bij een consulent van deze afdeling. Publiekszaken bestaat uit vier teams: Burgerzaken, Publieksinformatie, Parkeren en het Kernteam

De Consulent Burgerlijke Stand is verantwoordelijk voor een juiste registratie en het bijhouden van alle Burgerlijke Stand processen: o.a. geboorte, overlijden, huwelijken/partnerschapsregistratie, echtscheiding. Daarnaast verantwoordelijk voor het proces Nederlander worden door naturalisatie/optie.


Opdracht:
Informatie en advies geven over o.a.:
- naamskeuze
- ouderlijk gezag
- adoptie
- gerechtelijke vaststelling vaderschap
- geslachtsnaamwijziging
- voornaamswijziging
- inschrijving akten in Den Haag
- huwelijk/geregistreerd partnerschap
- omzetting geregistreerd partnerschap in huwelijk
- echtscheidingsprocedure
- verkrijgen, verlenen, vaststellen en het verlies van het Nederlanderschap.

Aanvragen verwerken en afhandelen van o.a.:
- melding huwelijk of geregistreerd partnerschap
- omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk
- in behandeling nemen van verzoeken tot naturalisatie en optie
- In ontvangst, in behandeling nemen en controleren van (buitenlandse) stukken i.v.m. huwelijk of geregistreerd partnerschap en naturalisatie en optie.
- onderzoeken huwelijksbevoegdheid
- vaststellen nationaliteitsrechtelijke gevolgen verbonden aan een geboorte en afstamming, op grond van de nationaliteitswetgeving
- afgifte van verloven/uitstel/bespoedigen tot lijkbezorging
- afnemen verklaring onder ede
- in behandeling nemen van verzoeken tot naamswijziging
- maken van akten en verklaringen van huwelijksbevoegdheid
- brieven Officier van Justitie voor akteverbetering
- opmaken van akten en latere vermeldingen
- IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten
- uitzoeken en toevoegen nationaliteit t.b.v. BRP
- afschriften en uittreksels uit de registers van de Burgerlijke stand
- naamgebruik
- afstand van Nederlandse nationaliteit


De opdracht loopt t/m 30 juni 2023. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.


Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde HBO opleiding.
  • Afgeronde opleidingen op het gebied van Burgerzaken/Burgerlijke stand.
  • Ruime ervaring als Consulent Burgerzaken met taakgebied Burgerlijke Stand, waaronder huwelijken, overlijden, geboorte erkenningen, echtscheidingen en naturalisatie aanvragen.
  • Kennis van IPR (internationaal privaatrecht) en nationaliteitswetgeving.
  • M1a + M1b.
  • Ervaring met Key2burgerzaken.

Competentie

  • Omgevingsbewustzijn.
  • Inlevingsvermogen.
  • Samenwerken.
  • Accuraat.
  • Zorgvuldig.
  • Lef.
  • Communicatief zeer vaardig.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.
Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Eisen

Opleiding
Op cv aantoonbaar HBO werk- en denkniveau of minimaal een afgeronde vakopleiding in de richting van Burgerzaken.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar allround werkervaring als Consulent Burgerlijke Stand, waaronder aanvragen naturalisatie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Referentie vereist
Systeemkennis
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met key2burgerzaken van Centric, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. (Duidelijk aangegeven waar en wanner deze ervaring is opgedaan).
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
  • Gegevens kandidaat en financiele gegevens

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde vakopleiding in de richting van Burgerlijke Stand.
Weging: 20 %


Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde aanvullende cursus internationaal privaatrecht.
Weging: 15 %


Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde aanvullende opleiding Identiteit en identiteitsdocumenten M1a en M1b.
Weging: 15 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 20 november tussen 9.00 en 13.00 uur. De gesprekken vinden online via Teams plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.