Aanvraagnummer: 7681
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Westland
Locatie: Naaldwijk
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 83,95 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 18-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
āUitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag gĆ©Ć©n arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).ā
Organisatie
Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 114.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreƫren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.
Team Inkomen
Team Inkomen is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Momenteel voeren we ook de leefgeldregeling voor OekraĆÆners uit. Binnen team Inkomen werkt een bevlogen groep collegaās die zich bezig houden met het beoordelen van de aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, heronderzoeken rechtmatigheid, mutaties re-integratie, aanvragen minimabeleid, toekenningen en wijzigingen loonkostensubsidie, aanvragen verblijf buitenland, aanvragen kinderopvang sociaal-medische indicatie en beĆ«indigingen. Hiermee verzorgen wij de inkomenskant van de Participatiewet. Wij staan in nauw contact met de medewerkers van Patijnenburg die verantwoordelijk zijn voor de re-integratie van de inwoners die gebruik maken van de Participatiewet. In samenwerking met de collegaās van Handhaving, Schuldhulpverlening, Leerplicht, Inburgering, Vitis, Sociaal Kernteam en Patijnenburg zetten we ons in voor de bestaanszekerheid van onze inwoners en zorgen wij (regelmatig met maatwerk) dat zij weer kunnen vertrouwen op hun eigen kracht en onderdeel uit kunnen maken van de samenleving.
Opdracht
Binnen team Inkomen werken diverse consulenten (Consulenten Poort, Consulenten Beheer, Consulenten Bbz en Casusbegeleiders maatschappelijke participatie). Omdat twee collegaās bij team Poort zijn uitgevallen en 1 collega een nieuwe uitdaging heeft gevonden zijn wij dringend op zoek naar een ervaren Consulent Inkomen.
Wat valt onder jouw verantwoordelijkheid?
- De werkprocessen die betrekking hebben de aanvragen levensonderhoud en de aanvragen bijzondere bijstand:
- Met een open blik en zonder oordeel voeren van persoonlijke gesprekken met onze inwoners;
- Rapporten over de wijze van afhandeling van werkprocessen;
- Zorgdragen voor de aanwezigheid van alle benodigde stukken in het dossier;
- Vaardig in de juiste manier motiveren van beschikkingen;
- Vastleggen van de besluiten in een beschikking;
- Correct en binnen de gestelde termijn afhandelen van jouw werkprocessen;
- Actief bijdragen aan de overlegvormen binnen ons team, zodat onderlinge afstemming en binding binnen het team nog beter kan worden bevorderd.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal ā¬ 83,95 inclusief reiskosten woon-werk en excl. BTW
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent/klantmanager met de uitvoering van de Participatiewet;
4. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van het sociaal domein;
5. Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud Participatiewet;
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor het Sociaal Domein, benoem waar deze is opgedaan
Gunningscriteria
7. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent/Klantmanager Inkomen, duidelijk weergeven in het cv (25 punten);
- Minimaal 4 jaar tot 5 jaar werkervaring (5 punten);
- Minimaal 5 jaar tot 6 jaar werkervaring (15 punten);
- Minimaal 6 jaar werkervaring (25 punten);
- Minder dan 4 jaar werkervaring (0 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud Participatiewet (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het beheren van een caseload van 100 klanten met een uitkering Participatiewet, benoem duidelijk waar deze is opgedaan (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van alle hierna genoemde werkprocessen: heronderzoek rechtmatigheid, mutatie of heronderzoek re-integratie, aanvraag bijzondere bijstand, toekenning/vaststelling loonkostensubsidie en beƫindiging. Licht dit duidelijk toe door middel van een aparte alinea in het cv (15 punten);
11. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding SJD, MW of Rechten (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa, benoem waar deze is opgedaan (10 punten).
Competenties
- Je kunt heel goed luisteren en bent een ster in het motiveren van onze inwoners;
- Je bent analytisch, besluitvaardig en stressbestendig;
- Je bent zorgvuldig en kunt goed prioriteiten stellen;
- Je bent resultaatgericht zonder het belang van de inwoner uit het oog te verliezen;
- Je bent flexibel en werkt graag samen met collegaās;
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je bent flexibel en oplossingsgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1 Ć 2
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 18 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.