Fraud Blocker Consulent Statushouders Oude Wetters | Freelance Opdracht

Consulent Statushouders Oude Wetters

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 6478
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Wie zijn wij?
Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Wij bieden wegen naar werk voor mensen voor wie de arbeidsmarkt (nog) niet gemakkelijk te bereiken is. Onze kracht is het begeleiden naar werk door werk. Omdat we erin geloven dat je kennis en ervaring het beste leert, door het te doen. Meer informatie over ons kun je vinden op: https://www.rijnvicus.nl/over-ons

Opdracht
In deze opdracht gaat het specifiek om 50 kandidaten die al langere tijd een bijstandsuitkering ontvangen en onder de Oude Wet Inburgering (tot 2021) vallen. Deze kandidaten zijn (gedeeltelijk) belastbaar voor werk. Door uiteenlopende belemmeringen wordt de uitstroom naar werk bemoeilijkt. Binnen Rijnvicus werken we met een Klantroute waarin een kandidaat inzicht krijgt in zijn/haar kwaliteiten en ontwikkelpunten als zijn/haar mogelijkheden en kansen op de arbeidsmarkt. Dit vertalen we in een leer-werktraject dat de kandidaat intern of extern kan volgen. De leer-werktrajecten zijn gekoppeld aan uitstroom naar betaald werk. Elk leer-werktraject wordt afgestemd op de mogelijkheden van iemand. En mocht uitstroom naar werk niet haalbaar zijn op basis van bijvoorbeeld medische beperkingen dan is moet er voldoende objectieve onderbouwing verzameld worden dat betaald werk niet haalbaar is.

De opdracht wordt projectmatig en methodisch aangepakt, binnen de kaders van de Participatiewet. Daar waar nodig doe jij dit in nauwe samenwerking met de ketenpartners.
Je monitort en zorgt voor de juiste administratieve afwikkeling. De opdracht is voor een half jaar waarbij verwacht wordt dat 70% van de kandidaten uitstroomt naar betaald werk, participeert door middel van vrijwilligerswerk (hoogst haalbare) of terug gemeld wordt aan team Inkomen met een volledig en beargumenteerde onderbouwing.

Wie ben je?
Je hebt HBO-werk en denkniveau en je bent inhoudelijk deskundig op het gebied van de Participatiewet en de Oude Wet inburgering.  Je bent initiatiefrijk, scherp op het resultaat en scherp op de relatie. Je bent klantgericht en denkt vanuit mogelijkheden. Door middel van jouw  uitstekende communicatieve vaardigheden en verschillende gesprekstechnieken weet jij kandidaten te motiveren en in beweging te krijgen.  Sensitiviteit, nieuwsgierigheid en zelfreflectie zijn voor ons belangrijke eigenschappen. Je bent gericht op samenwerking en voelt je thuis in een veranderende omgeving.

Vereisten 
1. Aantoonbare werkervaring met arbeidsparticipatie en re-integratie van Statushouders;
2. Aantoonbare kennis van de Oude Wet Inburgering;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent werk en/of consulent inburgering bij een gemeentelijke instelling;
4. Kandidaat is minimaal 3 dagen beschikbaar op kantoor;
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Participatiewet; (10 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met arbeidsparticipatie en re-integratie van Statushouders; (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met mensen met medische belemmeringen (omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan); (20 punten) 
9. Aantoonbare werkervaring met Suite; (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Werkstap; (20 punten)
11. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025 voor minimaal 32 uur per week. (5 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
• Scherp op de relatie (verdiepen in wat ander beweegt, nodig heeft);
• Scherp op resultaat;
• Scherp op de zaak (waar gaat het over, wat zijn relevante partijen, processen en systemen);
• Communicatief (zowel mondeling als schriftelijk);
• Eigenaarschap;
• Besluitvaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 en betreft de HR21-functie medewerker beleidsuitvoering II.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk? In overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 22 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6478 - Consulent Statushouders Oude Wetters