Aanvraagnummer: 6327
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en authentiek zijn. We werken op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open, de cultuur informeel, en met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. We spelen flexibel in op wat er in de samenleving speelt. Iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen is welkom om te solliciteren, ongeacht achtergrond of levensstijl.
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en wordt je groei als professional ondersteund. We zoeken geen perfecte medewerker, maar iemand die kwaliteiten en zelfkennis inzet om met humor en lef uitdagingen aan te gaan.
Team
Je werkt binnen het team Beheer Openbare Ruimte (40 fte) samen met collega’s aan onder- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.
Opdracht
Als interim programmamanager beheer openbare ruimte (BOR) bepaal je structuren om strategisch en planmatig het beheer op te pakken. Je coördineert de werkzaamheden binnen de afdeling en vertaalt politiek of maatschappelijk gevoelige zaken naar het team. Je waarborgt integraliteit en besluitvorming en werkt zowel zelfstandig als met verschillende vakdisciplines binnen BOR. In deze rol ben je een verbindende factor en een voorbeeldfiguur, met een resultaatgerichte en coachende aanpak. Met jouw communicatieve vaardigheden creëer je begrip tussen verschillende belangen en verbeter je processen.
Wie ben je?
Je verbindt mens, inhoud en proces en bent een sparringpartner voor de manager en medewerkers bij complexe vraagstukken. Je beschikt over bestuurlijke en politieke sensitiviteit, bent analytisch en samenwerkingsgericht en denkt vooruit. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en stimuleert kennisdeling. Je reflecteert op je eigen gedrag, neemt initiatief en begrijpt het krachtenveld waarin je werkt. Door jouw communicatieve vaardigheden weet je anderen te overtuigen en mee te nemen in verbeteringen.
Vereisten
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau.
- Werkervaring in de afgelopen 4 jaar als programmamanager of coördinator beheer openbare ruimte bij een overheidsorganisatie.
- Beschikbaar per 13 januari 2025, voor minimaal 16 uur per week.
Gunningscriteria (totaal 100 punten)
- Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als programmamanager of coördinator beheer openbare ruimte bij een gemeentelijke instelling (35 punten).
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren over projecten aan het bestuur en monitoren van projecten (15 punten).
- Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar met verantwoording en advisering binnen de P&C-cyclus van een gemeentelijke instelling (20 punten).
- Minimaal 4 jaar werkervaring met het coördineren van werkzaamheden binnen het volledige beheer van openbare ruimte (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat voldoet aan bovenstaande eisen.
Competenties
- Communicatief
- Politiek sensitief
- Klantgericht
- Resultaatgericht
- Analytisch
- Omgevingsbewust
Beoordeling
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, conform de CAO van de opdrachtgever.
Aantal professionals
Er is 1 positie beschikbaar.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s in het Nederlands met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen (ma t/m vr). Hybride werken in overleg mogelijk.
Planning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 7 januari 2025. Kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 6 januari 2025 bericht.
Overige informatie
- Een VOG is verplicht en dient binnen 4 weken na de start te worden aangeleverd.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient het bedrijf volgens de Waadi geregistreerd te staan in het handelsregister.
Reactietermijn
Deze aanvraag sluit op vrijdag 3 januari 2025 om 09.00 uur.