Aanvraagnummer: 4939
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den Ijssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Uren per week: 24 uur
Tarief: €60 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin een Coördinator Participatie een belangrijke rol speelt.
Opdracht
De Coördinator Participatie is verantwoordelijk voor het bevorderen van de sociale integratie en participatie van bewoners door het organiseren van activiteiten en het onderhouden van relaties met de buurt en andere organisaties. De coördinator werkt samen met het team aan de coördinatie en uitvoering van activiteiten op locatie en is het aanspreekpunt voor bewoners.
Taken en verantwoordelijkheden
- Onderhouden van contacten met buurtbewoners.
- Buurt- en groepsactiviteiten: Organiseren van activiteiten die bewoners verbinden met de buurt, en het organiseren van activiteiten voor specifieke doelgroepen (bijv. jongeren, gezinnen).
- Facilitaire zaken: Zorgen voor een schone en opgeruimde locatie door het coördineren van opruim- en schoonmaakactiviteiten, en het handhaven van hygiënische standaarden op de opvanglocatie.
- Onderwijs en trainingen: Begeleiden van bewoners naar onderwijs en het organiseren van trainingen, evenals het ondersteunen van bewoners bij reizen (bijv. naar afspraken of werk).
- Aanspreekpunt voor bewoners: Fungeren als aanspreekpunt voor bewoners op de locatie voor vragen over participatie en activiteiten.
Wie wij zoeken
- Ervaring met gezinsgericht werken en groepsdynamiek.
- Ervaring met bewoners met trauma’s
- Proactieve houding, sterk in prioriteiten stellen en verwachtingen managen.
- Je kunt flexibel, creatief en planmatig werken.
- Rijbewijs en auto (indien nodig).
- Ervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne is een pré.
Vereisten/knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
3. Aantoonbaar bereid om in de avonden én in de weekenden te werken;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau;
Gunningscriteria
5. Uiterlijk beschikbaar per 18 november 2024 voor 24 uur per week (25 punten);
6. Een afgeronde opleiding Social Work of vergelijkbaar (Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening) op minimaal mbo-niveau 4 (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider (20 punten);
8. Een maximum uurtarief van €60,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (10 punten);
9. Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 50 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
10. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Sensitief;
- Nieuwsgierig;
- Open;
- Opmerkzaam;
- Assertief;
- Proactief;
- Zelfstandig en een teamplayer;
- Planmatig;
- Flexibel;
- Creatief;
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 november tussen 14 en 16 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 13 november in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de opdrachtgever plaatsvinden.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 13 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.