Aanvraagnummer: 4423
Organisatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Locatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 25-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.
Onze kernwaarden zijn:
- Denken in mogelijkheden
- Klantgerichtheid: de klant staat centraal
- Professionaliteit
- Efficiënt werken
- Gericht op samenwerking
Opdracht ervaren gezinscoach voor het Jeugdteam
Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met één of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa vijftien gezinscoaches. Ieder heeft eigen expertise op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling. Het team staat voor de uitdaging om minder door te verwijzen en meer zelf met gezinnen te werken. Daarvoor ontwikkelen zij zich in systeemgericht werken. Zo zijn zij nóg beter onderlegd om gezinnen te ondersteunen in het behalen van samen opgestelde doelen.
De gezinscoach staat een gezin bij door samen met hen te werken aan wat nodig is om de problematiek op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken. De gezinscoach voert regie en werkt samen met het gezin en hun netwerk. De gezinscoach houdt regie op het hulpverleningsproces en werkt samen met andere professionals.
Taken:
- Je bewaakt het overzicht en het hulpverleningsresultaat.
- Je kijkt samen met een gezin naar wat nodig is om problematiek op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken.
- Je maakt samen met het gezin een plan van aanpak.
- Je begeleidt hen bij het realiseren van gestelde doelen door het eigen netwerk in te zetten, de sociale basisinfrastructuur te benutten, zelf begeleiding te bieden en/of specialistische hulp in te zetten.
- Je houdt zicht op het veilig opgroeien van kinderen en werkt hierin samen met Save en Veilig Thuis.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de jeugdhulpverlening;
2. Aantoonbare werkervaring als gezinscoach, jeugdbeschermer of jeugdreclasseringswerker;
3. In het bezit van een SKJ-registratie (vermeld het registratienummer in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring met het werken met gezinnen waarbij huiselijk geweld en kindermishandeling een thema is (geef dit aan doormiddel van een voorbeeld);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gecertificeerde instelling of gemeente;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering en toepassing van de Jeugdwet (licht dit duidelijk toe in het cv);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Social Work, Pedagogiek;
8. Aantoonbare werkervaring met de Wet Meldcode en Signs of Safety en deze kunnen toepassen.
Competenties
- Goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden;
- Analyses kunnen maken;
- Structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties;
- Leiding kunnen nemen;
- Meervoudig partijdig kunnen zijn;
- Aansluiten bij inwoners en professionals met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden, zowel telefonisch als persoonlijk;
- Kennis van digitale systemen (registratiesystemen, Microsoft et cetera).
Kennis van
- De sociale kaart van de regio Amersfoort (of deze snel eigen kunnen maken);
- De ontwikkeling van jeugdigen;
- Vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld;
- Contextueel en systeemgericht werken;
- Vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk? Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 25 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.