Financieel adviseur

Logo van gemeente eemsdelta met drie golvende lijnen in blauw en groen boven de rode tekst "gemeente eemsdelta.

Aanvraagnummer: 2590
Organisatie: Gemeente Eemsdelta
Locatie: Gemeente Eemsdelta
Uren per week: 36 per week
Tarief: €80 per uur
Regio: Groningen
Startdatum: 23-09-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 22-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Opdrachtomschrijving
In deze afwisselende baan heb je een actieve rol richting het management over tactische en operationele vraagstukken met betrekking tot financiën. Je vertaalt doelstellingen van de organisatie naar financiële adviezen/maatregelen en geeft door een goede voorbereiding verschillende alternatieven en oplossingsrichtingen aan. Bij de uitvoering van je werkzaamheden en in de adviezen die je geeft zorg je voor samenhang en consistentie met andere processen en ketens in de bedrijfsvoering. Samen met je collega's werk je aan de financiële kaderstelling en het tot stand komen van producten van de planning en control cyclus. Voor het opstellen van deze financiële jaarstukken en analyses en managementrapportages draai jij je hand niet om. Ook ben je in staat een coördinerende rol op te pakken, blijf je in verbinding met verschillende actoren, waarbij je de integraliteit niet uit het oog verliest.


Kandidaatomschrijving

  • Een voor de functie relevante afgeronde HBO opleiding (HBO BE, SPD of vergelijkbaar)
  • Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring binnen een financiële afdeling van een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt inzicht in financieel economische vraagstukken en de financiële vertaling daarvan naar nota's en adviezen
  • Je hebt ervaring het opstellen en analyseren van financiële jaarstukken (begroting/ jaarrekening), managementrapportages en de uitkering uit het Gemeentefonds. Je bent ervaren in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van standpunten en het doen van voorstellen
  • Je beschikt over analytisch denkvermogen en uitstekende adviesvaardigheden
  • Je bent representatief en beschikt over een sterke persoonlijkheid
  • Je hebt bestuurlijk-politiek inschattingsvermogen

Eisen

HBO werk- en denkniveau
Aantoonbaar relevante (binnen het vakgebied) HBO werk- en denkniveau
Minimaal 4 jaar werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht. U geeft concreet aan welke ervaring u heeft als financieel adviseur binnen een gemeente


Weging: 25 %


Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring
Op CV aantoonbare en relevante werkervaring als financieel adviseur van minimaal 4 jaar
Weging: 20 %


Ervaring
Op CV aantoonbarre ervaring met het opstellen en analyseren van financiële jaarstukken
Weging: 15 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaat omschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.


Weging: 25 %

Interviewplanning

De gesprekken staan gepland op donderdag 25 juli 2024