Aanvraagnummer: 3701
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Locatie: gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Uren per week: 16 - 24 uur
Tarief: €90 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 3 x 2 maanden
Sluitingsdatum: 18-09-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Wij zijn op zoek naar een Functioneel Beheerder Sociaal Domein binnen het team Informatisering en Automatisering voor 16 -24 uur per week.
De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD.
Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder.
In het kader van deze ontvlechting zoeken wij een Functioneel Beheerder ter ondersteuning van de voor de ontvlechting noodzakelijke projecten binnen de Sociaal Domein applicaties én voor het tijdelijk beheren van deze applicaties.
Projectomschrijving
Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen:
De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de werkmaatschappij 8KTD, zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel.
Binnen het Sociaal Domein lopen naast de ontvlechting nog meerdere implementatie projecten, zoals Iparticipatie, Jeugd, Inburgering. Vooral binnen iSam en cSam.
Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao SGO.
Verantwoordelijkheden
Onder de functie van Functioneel Beheerder Sociaal Domein vallen de volgende taken en verantwoordelijkheden:
- het leveren van kennis en kunde aan de diverse al lopende verbetertrajecten / -projecten op het gebied van functioneel beheer binnen het sociaal domein;
- het uitvoeren van de diverse projectwerkzaamheden;
- het testen van functionaliteiten en koppelvlakken;
- het uitvoeren van conversiecontroles en het (indien nodig) meedenken hierover;
- het leveren van een bijdrage aan de inrichting van applicaties;
- het inrichten van documentsjablonen en werkprocessen;
- het inrichting van gebruikersautorisaties;
- het opstellen / bijhouden van gebruikershandleidingen en -instructies;
- het (mede-) begeleiden van eindgebruikers;
- het vastleggen van beheersdocumentatie;
- het overdragen van de te beheren applicaties aan de lijnorganisatie;
- het uitvoeren van de functioneel beheertaken rond iSam, cSam en iPa vanuit de lijn.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 31 december januari 2024 voor 16 tot 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 16 tot 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op het gemeentehuis in Buitenpost op woensdagmiddag 25 september 2024. We vragen hier rekening mee te houden.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
De kandidaat heeft minimaal Hbo werk- en denkniveau (blijkt uit CV).
De kandidaat heeft minimaal 1 jaar relevante en recente werkervaring in de functie van Functioneel Beheerder binnen het gemeentelijk domein in de afgelopen 5 jaar.
De kandidaat is Functioneel Beheerder en heeft ervaring met de applicaties van PinkRoccade (iSam, cSam en iPa) dit blijkt uit de CV.
De kandidaat heeft een brede kennis van applicaties binnen het Sociaal Domein (blijkt uit CV).
De kandidaat heeft ervaring met een implementatietraject binnen het Sociaal Domein (blijkt uit CV).
De kandidaat is onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten.
Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
Prijs (eisen)
Maximaal: € 90,00
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
30 %De kandidaat heeft meerdere, soortgelijke trajecten doorlopen als Functioneel Beheerder bij het implementeren en inrichten van applicaties binnen het Sociaal Domein.
25 %De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder.
25 %De kandidaat heeft meer dan 3 jaar ervaring met het beheren van de applicaties iSam, cSam en iPa.
10 %De kandidaat heeft ervaring in het koppelen van diverse systemen (Makelaar, Zaaksysteem (Corsa), en dergelijke).
10 %De kandidaat heeft ervaring met ontvlechtings- en/of fusieprojecten binnen een gemeentelijke organisatie.
Het interview
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 4, 5 en 6.