Fraud Blocker Handhaver - Freelance Opdrachten

Handhaver

Logo van Gemeente Zwartewaterland met een gestileerde vlag boven de namen van de steden Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis.

Aanvraagnummer: 3560
Organisatie: Gemeente Zwartewaterland
Locatie: Zwartewaterland
Uren per week: 20 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
Je houdt toezicht op bestaande/nieuwbouw (vergunningsvoorwaarden, controle op illegale bouw/ strijdig gebruik). Hierbij werk je nauw samen met de collega’s zoals handhavingsjuristen, toezichthouders, vergunningverleners en  juristen. 

Behalve toezicht en controle buiten, zijn in het kader van handhavingstrajecten dossieronderzoek een belangrijk onderdeel van de functie. Je rapporteert je bevindingen aan de handhavingsjurist. Hiervoor is het belangrijk dat je nauwkeurig en volledig je bevindingen schriftelijk vastlegt. Je bent goed in staat om zaken op de bouwplaats ter plekke op te lossen en in goede banen te leiden, maar weet ook door te pakken, zodra zaken erom vragen. Goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel voor het vervullen van de functie.

Vereisten / kock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van Bouwkunde;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeentelijke instelling;
5. Maximaal uurtarief maximaal €95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeentelijke instelling (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van junior inspecteurs op het gebied van wet en regelgeving (15 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver op het gebied van illegale bouwactiviteiten (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van dossieronderzoek naar aanleiding van klachten en verzoeken tot handhaving (15 punten).
10. Aantoonbare werkervaring met de Wet Kwaliteitsborging, ligt duidelijk toe waar dit is opgedaan (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
Klantgericht;
Resultaatgericht;
Goed kunnen samenwerken;
Schriftelijke vaardigheid;
Vakgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk : nee

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in overleg in week 36 of 37. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand worden beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 4 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.