Fraud Blocker Handhaver Participatiewet | Gemeente Dronten | ZZP Opdracht

Handhaver Participatiewet

Logo van de gemeente Dronten met links een groen geometrisch symbool en rechts de tekst "gemeente dronten" in groen en paars.

Aanvraagnummer: 6348
Organisatie: Gemeente Dronten
Locatie: Dronten
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Flevoland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Met ruim 44.000 inwoners willen we groeien naar 60.000 inwoners in 2050. Onze visie is gebaseerd op midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenen, vertrouwen en samen werken aan gemeenschappelijke opgaven. We streven altijd naar toegevoegde waarde en verbetering, terwijl we een lerende organisatie zijn waar medewerkers zich kunnen ontwikkelen.

Opdracht
De kandidaat die de opdracht gegund krijgt, dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop/tablet mee te nemen voor zakelijke contacten.

Het Sociaal Domein omvat zowel beleid als uitvoering van diverse taken. Er werken circa 100 medewerkers die verantwoordelijk zijn voor wetten zoals de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Participatiewet. Het is een dynamisch vakgebied dat snel inspringt op veranderingen in de samenleving en wetgeving, wat het werk interessant en uitdagend maakt.

Wil je jouw expertise inzetten om fraude binnen de Participatiewet tegen te gaan? En ben jij specialist in controles, rapportages en juridische kennis? Dan past deze opdracht bij jou. De gemeente Dronten zoekt tijdelijke vervanging voor de functie handhaver Participatiewet.

Je hebt oog voor de menselijke maat en durft de omgekeerde toets toe te passen. Je denkt in kansen en mogelijkheden, ook domeinoverstijgend.

Wat ga je doen?

  • Fraudeonderzoeken opzetten en bewijslast verzamelen via administratief onderzoek, observaties, gesprekken en huisbezoeken.
  • Huisbezoeken uitvoeren in samenwerking met collega’s zoals inkomensconsulenten of sociaal rechercheurs.
  • Rapporteren over bevindingen.
  • ‘Slecht nieuws’-gesprekken voeren bij intrekking van uitkeringen.
  • Meedenken over veiligheid en ondermijning.
  • Integrale controles uitvoeren met ketenpartners.
  • Adviseren over fraudezaken en samenwerken met betrokken collega's.
  • Feiten en ontwikkelingen signaleren om fraude te voorkomen.

Vereisten
1. In bezit van rijbewijs B én een auto;
2. Afgeronde hbo-opleiding.

Gunningscriteria
3. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhaver binnen het sociaal domein bij een gemeente (30 punten).
4. Afgeronde hbo-opleiding richting sociaal domein (20 punten).
5. Kennis van en werkervaring met de Participatiewet en Algemene wet bestuursrecht (20 punten).
6. Ervaring met software zoals Suite, Suwinet en Key2Burgerzaken (10 punten).
7. Ervaring met juridisch onderzoek en rapportages (geef 2 voorbeelden in het cv) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of je kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Samenwerkingsgericht.
  • Resultaatgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands en met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken is mogelijk; werkdagen in overleg.

Planning
Gesprekken vinden plaats op dinsdag 7 januari 2025 vanaf 09:00 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 6 januari 2025 bericht.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
  • Een integriteitsverklaring is vereist.
  • Een uittreksel Handelsregister (KvK) is vereist.
  • Een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) is vereist.
  • Bij terbeschikkingstelling van personeel moet dit in overeenstemming zijn met de Waadi en geregistreerd in het handelsregister.

Reactietermijn
Reageren is mogelijk tot vrijdag 3 januari 2024, 09:00 uur.