Fraud Blocker HR Adviseur (HRM24-1384) - Freelance Opdrachten

HR Adviseur (HRM24-1384)

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 3652
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 24 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 13-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Voor het cluster Advies en Beleid zijn wij op zoek naar een HR Adviseur ad interim.

Jouw rol als HR adviseur ben je betrokken bij een aantal organisatie-brede HR-projecten en neem je actief deel aan verschillende werkgroepen. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies in een complexe omgeving. De ideale adviseur is goed op de hoogte van de gemeentelijke besluitvormingswijze, financiële bedrijfsvoering methodiek en formatie /budget beheer. Tevens heeft de ideale kandidaat aantoonbare ervaring met strategische personeelsplanning.

Daarnaast werk je in projectvorm met de HR Adviseurs samen om het HR-beleid verder te ontwikkelen. Het projectteam krijgt ondersteuning van de HRM Servicedesk en de overige HR-clusters waaronder Next Step en de vakafdelingen.

De opdracht is voor 6 maanden en loopt van 1 oktober 2025 tot 1 april 2025. Het betreft een opdracht voor 24 uur per week. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging is afhankelijk van de voortgang van het project en behalen van de mijlpalen van de deelresultaten.


Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Afgeronde HBO opleiding in de richting Human Resourcemanagement;
  • Minimaal 10+ jaar aantoonbare ervaring als HR Adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
  • Ervaring binnen de 100.000+ gemeente;
  • Ervaring binnen bedrijfsvoering, Sociaal domein en fysiek domein, met name Automatisering en Informatiemanagement en Sociale Voorzieningen;
  • Ervaring met gemeentelijke personeelssyteem Visma RAET

Competenties
Als HR Adviseur beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrouwbaar;
  • Proactief;
  • Relatiegericht;
  • Communicatief vaardig;
  • Assertief.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden


Eisen

Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde Bachelor HBO opleiding in de richting van HRM.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 8 jaar werkervaring als HR Adviseur binnen een gemeentelijke instelling , opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
Referentie vereist

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 10 %


Systeem en applicatie kennis
Op cv aantoonbaar werkervaring met personeelssysteem Visma RAET, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Weging: 10 %


Werkervaring (Bedrijfsvoering)
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als HR Adviseur binnen bedrijfsvoering , opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Weging: 15 %


Werkervaring (Sociaal domein)
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als HR adviseur binnen sociaal domein, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
Weging: 15 %


Werkervaring (Projecten)
Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met multidisciplinaire complexe HR projecten op gedaan in de afgelopen 8 jaar.
Weging: 15 %


Werkervaring (Strategisch personeelsplanning)
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met strategische personeelsplanning op gedaan in de afgelopen 5 jaar.
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 18 september tussen 14:00 en 17:00 uur. De gesprekken vinden online via MS Teams plaats. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.