Inhuur twee (2) senior handhavingsjuristen Bouw- en Woningtoezicht

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 3522
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Gemeente Apeldoorn
Uren per week: 32 - 36
Tarief: €95 - €105 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: vier (4) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 09-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Jurist bouw- en woningtoezicht is jouw passie en kent geen geheimen voor je. Nieuwe ontwikkelingen maak jij je eigen en je weet deze door te voeren in de praktijk. Zelfstandig werken maar ook samen met collega’s? Voor jou geen probleem, jij bent zelfstandig maar ook een teamplayer. Je deelt je kennis met je collega’s.

Informeel waar het kan, formeel waar het moet

Tijdens jouw werkdag houd je nauwgezet de voortgang van dossiers bij en je betrekt hierbij collega’s zoals bestemmingsplanjurist, vergunningverlener. Geeft de casus aanleiding dan breng jij integraal advies uit aan het bestuur. Je ondersteunt je collega van Juridische Zaken tijdens een eventuele juridische procedure en treedt op als vertegenwoordiger van de gemeente indien nodig. Concreet betekent dit dat jij:

  • Zelfstandig (complexe) juridische handhavingsvraagstukken afhandelt;
  • Je collega’s kunt begeleiden en coachen in ingewikkelde juridische casussen;
  • Preventieve handhaving stimuleert door het leveren van maatwerk waarbij je de belangen van alle factoren kunt afwegen;
  • Goed kan communiceren met allerlei doelgroepen, van burgers met een vraag of een wethouder die geïnformeerd wil worden, tot het geven van een toelichting aan de gemeenteraad;
  • Het bestuur adviseert over integrale en (strategisch) bestuurlijk juridische vraagstukken op het gebied van de Omgevingswet met een complex karakter;
  • Op de hoogte bent van alle wet- en regelgeving in jouw vakgebied en nieuwe ontwikkelingen daarin doorvoert in het werkveld;
  • Een stevige positie pakt in het totale gemeentelijke krachtenveld en met overtuiging en lef durft te adviseren.

Los jij het op met een goed gesprek?

Je komt in een afdeling van technische bouwplantoetsers, constructeurs, toezichthouders bouwen, toezichthouders handhaving, toezichthouders openbare ruimte en collega’s juridisch medewerker handhaving. Een afdeling die hard werkt aan het technisch toetsen van bouwplannen en op het handhaven van regels in de bebouwde ruimte en onbebouwde ruimte. Een afdeling die zich aan het voorbereiden is op de komst van nieuwe wetgeving. Genoeg uitdaging voor jou en jouw afdeling dus!

Een team Handhaving met de volgende missie:

‘’Onze missie is om actief te werken aan het waarborgen van de leefbaarheid, veiligheid en gezondheid voor iedereen binnen de gemeente Apeldoorn. Dit bereiken wij door toe te zien op de naleving van wet- en regelgeving. We streven ernaar om informeel te zijn waar mogelijk en formeel waar nodig, voortdurend in te spelen op nieuwe ontwikkelingen en andere afdelingen en/of vakgroepen te adviseren of betrekken. Als het sluitstuk van de keten zijn wij onmisbaar. Wij zijn toegewijd aan het leveren van een bijdrage aan vakgroepoverstijgende vraagstukken en het samenwerkingsgericht inzetten van onze expertise voor het algemeen belang van iedereen binnen de gemeente Apeldoorn.’’


Verantwoordelijkheden

Deze functie van senior jurist Bouw- en woningtoezicht is jouw volgende stap als je:

  • Dingen zelfstandig oppakt en voorstellen doet ter verbetering;
  • Zoveel mogelijk juridische procedures voorkomt door jouw aanpak;
  • Gericht bent op samenwerken en begrijpt dat de regels een middel zijn en vooral geen doel;
  • Graag collega’s helpt met jouw kennis en ervaring;
  • Je graag vastbijt in complexe juridische dossiers.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met vier (4) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

2. De kandidaat heeft een afgeronde WO/masteropleiding rechtsgeleerdheid, bij voorkeur afgestudeerd op bestuursrecht. De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.

3. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar relevante en actuele werkervaring. De vernoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.

4. De kandidaat werkt grotendeels op het Stadhuis in Apeldoorn.

5. De medewerker dient in het bezit te zijn van de VOG-P bij aanvang van de werkzaamheden bij Opdrachtgever. Opdrachtnemer vraagt een VOG-P aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. De opdrachtnemer verstrekt deze VOG-P aan opdrachtgever. Als de VOG-P 8 weken na aanvraag niet is toegekend, dan kan de medewerker niet starten en wordt de overeenkomst beëindigd. De kosten voor de VOG-P mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

6. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. Bij de inschrijving dient aangegeven te worden op welke datum de kandidaat kan starten met de werkzaamheden. De inschrijving kan tot 9 september 9.00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

1. De kandidaat heeft drie (3) of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie en/of gemeente. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - De kandidaat beschikt over minder dan drie (3) jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie en/of gemeente (0 punten). - De kandidaat beschikt over drie (3) of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie (3 punten). - De kandidaat beschikt over drie (3) of meer jaren relevante werkervaring bij een grotere gemeente (100.000+ gemeente) (5 punten).

45 %

2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - Onvoldoende (1 punt). - Matig (2 punten). - Voldoende (3 punten). - Ruim voldoende (4 punten). - Goed (5 punten).

10 %

3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die zijn gesteld in het functieprofiel. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - Onvoldoende (1 punt). - Matig (2 punten). - Voldoende (3 punten). - Ruim voldoende (4 punten). - Goed (5 punten).

10 %

4. De kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen zoals Djuma of vergelijkbaar. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - De kandidaat heeft geen ervaring met zaaksystemen (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen vergelijkbaar met Djuma (3 punten). - De kandidaat heeft ervaring met het zaaksysteem Djuma (5 punten).

10 %

5. De kandidaat heeft ervaring met Centric Leefomgeving (CLO). Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - De kandidaat heeft geen ervaring met CLO (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring met CLO (5 punten).


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 95,00
Maximaal: € 105,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • Analytisch vermogen;
  • Visie;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Overtuigingskracht;
  • Samenwerken;
  • Stressbestendigheid;
  • Oplossingsgerichtheid;
  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Beoordeling:
De kandidaat wordt op alle competenties in totaal beoordeeld. Hiervoor kan een kandidaat maximaal 5 punten krijgen.
- Voldoet (bijna) niet aan competenties (0 punten);
- Voldoet voldoende aan competenties (3 punten);
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competenties (5 punten).


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op 17 september 2024 tussen 14.00 en 17.00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.