Inkomensconsulent

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 3693
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 uur
Tarief: €70 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: maal maand(en)
Sluitingsdatum: 16-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht

  • Je behandelt aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet.
  • Daarnaast onderhoud je het klantencontact (bestandsbeheer van rond de 160 bijstandsgerechtigden) en het contact met instanties.
  • Je beoordeelt en behandelt uitkeringsverzoeken.
  • Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand.
  • Je voert rechtmatigheids-, beëindigings-, wijzigingsonderzoeken uit.
  • Je stelt rapportages en beschikkingen op.
  • Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ.
  • Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag.
  • Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar.
  • Je draait om toerbeurt loketdienst.
  • Je past maatwerk toe als de situatie van de inwoner daar om vraagt.
  • Je bent in staat (nieuwe) medewerkers te begeleiden.
  • Je bent in staat de kwaliteit van het werk van collega’s te toetsen.
  • Je werkt nauw samen met de collega´s van team Werk en Participatie, WMO en Jeugd en Regie.
  • Je bent een vraagbaak voor collega’s.
  • Je draait 1 dag per maand mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. 36 uur per week beschikbaar, waarvan in ieder geval de helft fysiek op kantoor;
2. Een maximum uurtarief van € 70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Aantoonbare werkervaring / kennis met Suite4Wiz;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Inkomensconsulent bij een gemeente.

Gunningscriteria
5.  Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau(40 punten
6. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud én bijzondere bijstand (benoem dit duidelijk in het cv ) (10 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als inkomensconsulent bij een overheidsinstelling (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Klantgerichtheid;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Fraude alertheid;
  • Nauwkeurigheid. 

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie twintig (20) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria” beoordeeld. De twintig (20) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die geselecteerd zijn in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste vier kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
4.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 september 2024 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 16 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.