Fraud Blocker Inrichten functioneel beheer FCC | Kadaster | ZZP Opdrachten

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Inrichten functioneel beheer FCC

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 7470
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 16-20
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 13-03-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Achtergrond/context opdracht
De applicatie FCC (Fortes Change Cloud) wordt al jaren binnen het Kadaster gebruikt voor projectbeheer en project portfolio management. In de loop der jaren is het gebruik steeds verder toegenomen waarbij afdelingen binnen het Kadaster de tool op een verschillende manier hebben ingericht en gebruiken.

Vooral op het gebied van project portfolio management is het gebruik sterk toegenomen. Hierbij moet je bijv. denken aan de projectmanagers, het CIO office, de Dienst en Product Managers (DPM’s) en de productowners (PO). Daarnaast is de inzagefunctie opengesteld voor de hele organisatie en zullen voornamelijk managers van bovengenoemde rollen ook gebruik maken van FCC.

Voor de beheersing van het integrale portfolio zijn we dus meer en meer afhankelijk geworden van FCC. Het functionele beheer van FCC was tot op heden echter niet ingericht en werd door de verschillende afdelingen die van FCC gebruik maakten in het eigen team opgevangen. Gezien het toegenomen belang van FCC voor de bedrijfsvoering van het Kadaster, vinden we dit een ongewenste situatie en willen we het functioneel beheer centraal gaan vormgeven.

Het vormgeven van het functionele beheer van FCC zal moeten gebeuren in een omgeving waarin de komende tijd veel veranderingen zullen plaatsvinden. Zo wordt het huidige systeem voor financiën, inkoop en hrm de komende tijd vervangen door een nieuw systeem waarbij de koppelingen met FCC aangepast zullen moeten worden. Daarnaast loopt het contract met FCC af per eind 2025 en is nog niet bekend of dit verlengd zal worden of dat we overgaan op een nieuwe tool. Kortom: een roerige tijd waarin we toch het functionele beheer van FCC goed moeten zien vorm te geven.

Opdrachtomschrijving
Jij draagt de verantwoordelijkheid om voor de tool FCC het functioneel beheer in te richten en in eerste instantie ook uit te voeren. Doel is om het functioneel beheer van FCC aan het einde van de opdracht op een goede manier overgedragen te hebben naar de lijn. Deliverables hierin zijn:

  • april – juni 2025: opleveren inventarisatie huidige situatie functioneel beheer voor de verschillende afdelingen die gebruik maken van FCC
  • juli  - aug 2025: opleveren beheersingsplan voor FCC met daarin in ieder geval:
  • taken en verantwoordelijkheden (soll-situatie) van de verschillende betrokkenen bij het beheer van FCC (key-users, technisch beheerders, functioneel beheerders);
  • overzicht hoe het beheer van FCC moet gaan aansluiten op de standaard beheer processen binnen het Kadaster (incidenten, problemen en wijzigingsverzoeken);
  • overzicht hoe het (operationeel) leveranciersmanagement voor FCC moet worden vormgegeven;
  • plan van aanpak om van de huidige situatie te komen naar de gewenste situatie, incl. planning van de benodigde werkzaamheden
  • sept 2025 – dec 2025: opleveren deliverables uit plan van aanpak beheersingsplan
  • april 2025 – dec 2025: uitvoeren functioneel beheerwerkzaamheden m.b.t. project portfoliomanagement in FCC totdat dit overgedragen kan worden naar de staande organisatie:
  • het vertalen van gebruikerswensen naar de juiste inrichting en configuratie van FCC;
  • het testen van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van de adoptie van deze nieuwe functionaliteiten;
  • het beantwoorden van vragen van gebruikers en het helpen met het oplossen van issues waar ze tegenaan lopen;
  • het verzorgen van instructies en/of opleidingen voor nieuwe gebruikers;
  • het actueel houden van werkinstructies, handleidingen en de website;
  • het beheren van de autorisaties van FCC.
  • sept 2025 – dec 2025: overdracht functioneel beheer naar staande organisatie

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • BISL
  • FCC

Verantwoordelijkheden

Zie opdrachtomschrijving.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-04-2024 tot en met 31-12-2025 voor 16 - 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Afgeronde hbo-opleiding of hoger.

Minimaal 3 jaar bewezen ervaring met het inrichten en in de lijn beleggen van functioneel beheer voor nieuwe systemen en processen waarbij voorheen nog geen functioneel beheer aanwezig was.

Kennis van BISL.

Minimaal 1 jaar bewezen ervaring met project portfolio management tools (bij voorkeur FCC).

Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Een sterk vermogen om in een ‘rommelige’ beheersituatie zoals hierboven beschreven de juiste informatie op tafel te krijgen; • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling; • Resultaatgericht; • Vasthoudend; • Analytisch.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

60 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

40 %

U beschrijft (max. 300 woorden) hoe u de inrichting van het functioneel beheer voor FCC beziet en hoe u dit tot een goed einde denkt te brengen. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 20 maart 2025 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!