Aanvraagnummer: 6299
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 08-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd vanwege mogelijke schijnzelfstandigheid. Zzp’ers kunnen reageren, maar als de opdracht aan een zzp’er wordt gegund, moet deze in dienst gaan via bijvoorbeeld payroll, detachering of een uitzendbureau. Vermeld in het opmerkingenveld via welke partij de opdracht wordt vervuld.
Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek met een eigen karakter, ondernemerschap, bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en mooie natuur. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een dynamische gemeente.
Wij zijn een flexibele organisatie die voorwaarden schept voor inwoners en ondernemers, gericht op de toekomst.
Opdracht
We zoeken een juridisch adviseur voor het team Juridische Zaken van de afdeling Bestuur- & Managementondersteuning. Je werkt in een enthousiast team van vijf personen (drie adviseurs en twee juridisch medewerkers).
Taken:
- Beoordelen en afhandelen verzoeken Wet open overheid (Woo), inclusief verweer bij bezwaren.
- Adviseren van het MT, college en raad.
- Juridische input bij privaatrechtelijke aangelegenheden.
- Ondersteunen bij juridische vraagstukken en bestuursopdrachten.
- Begeleiden van collega’s bij bezwaar en beroep.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde hbo-opleiding in Bestuursrecht.
2. Minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeentelijke overheid als juridisch adviseur.
3. Kennis van en werkervaring met de Wet open overheid (Woo).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten):
4. Afgeronde wo-master Nederlands Recht/Bestuursrecht (10 punten).
5. Beschikbaar per 1 februari 2025 voor 24 uur per week (10 punten).
6. Minimaal 8 jaar werkervaring bij een gemeentelijke overheid (30 punten).
7. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met adviezen voor het MT, college en raad (20 punten).
8. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met privaatrechtelijke aangelegenheden (20 punten).
Vermeld in het cv duidelijk hoe u aan de bovengenoemde criteria voldoet.
Competenties
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en politieke mogelijkheden, integer.
- Duidelijke mening, overtuigend schriftelijk en mondeling.
- Samenwerken en klantgericht, verbindende schakel met collega-juristen.
- Vakkundig en analytisch sterk.
- Prioriteren en strategisch adviseren.
Beoordeling
Flextender beoordeelt cv’s op basis van de vereisten en gunningscriteria. De eindselectie wordt bepaald door de score en een beoordeling door de opdrachtgever.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Er is hybride werken mogelijk. Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag.
Planning
Gesprekken zijn gepland op woensdag 15 januari 2025 vanaf 09.00 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk 14 januari bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Een Geheimhoudingsverklaring is vereist.
- Indien personeel wordt ter beschikking gesteld, moet dit conform de Waadi-wet zijn geregistreerd.
De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot woensdag 8 januari 2025, 09.00 uur.