Jurist Arbeidsrecht

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 3331
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 0-18 per week (flexibel inzetbaar) per week
Tarief: €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.


Opdracht

  • Maken/aanpassen/actualiseren van arbeidsvoorwaardelijke regelingen (personeelshandboek). Dit is inclusief het interne overlegtraject met OR/LO (vakorganisaties) en college besluitvorming;
  • Maken/aanpassen/actualiseren van verordeningen voor de politieke ambtsdragers (APPA’s), dit is inclusief het overleg traject met directie/bestuur, college en raad;

Overige werkzaamheden:

  • Dossier behandeling en advies;
  • Ledenraadplegingen cao’s ‘Aan de slag’ en ‘Gemeenten/SGO’, dit is inclusief traject college en voor bespreken met wethouder/portefeuillehouder;
  • Bijhouden actualiteit van de wet- en regelgeving op het gebied van het arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht, internationale regelgeving (Unierecht).


Minimumeisen / knock-outcriteria

1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting;
2 Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met schrijven van regelingen en verordeningen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
4. Aantoonbare kKennis van ledenraadplegingen cao gemeenten;
5. Kandidaat is beschikbaar per 1 september 2024 voor 0-18 uur;
7. Bij inschrijving ZZP'er: KVK toevoegen;
8. In het bezit van een VOG (niet ouder dan 12 maanden).


Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

9. Aantoonbare opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische richting ( 20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring bij gemeenten, meer dan vier jaaMinimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het besluitvormingsproces college B&W en raad, (20 punten);
12. Aantoonbare wekervaring in het uitvoeren van taken door bestuur/directie en management (uitvoeren en ontzorgen) (10 punten);
13. Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem (en snel eigen maken) en werken met ‘formats voor besluitvorming directie, college en raad’ (10 punten);
14. Flexibel beschikbaar, ook op kantoorlocatie van de opdrachtgever, als dat volgens opdrachtgever nodig is (10 punten);
15. Aantoonbare werkervaring als gesprekspartner voor directeur/bestuur, OR en vakorganisaties (10 punten);
16. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1. Het gaat om flexibele uren (0-18 uur)


CV-eisen


Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.


Planning


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op in week 35 (26 t/m 30 augustus). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn,k ontvangen uiterlijk in week 35 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.