Aanvraagnummer: 7577
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28-32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpāer toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpāer uit te voeren. Zzpāers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpāer gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het āopmerkingenā veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Jurist bezwaar en beroep urgentiebesluiten
In de gemeenten in de regio Gooi en Vechtstreek bestaat de mogelijkheid om met een urgentie voorrang voor een sociale huurwoning te krijgen.
Het regionale urgentiebureau handelt deze aanvragen namens de aangesloten gemeenten af.
Eventueel bezwaar en beroep handelt de desbetreffende gemeente af.
Omdat we in de gemeente Hilversum bezig zijn met een heroriƫntatie op de afhandeling van bezwaar- en beroepschriften m.b.t. de urgentiebesluiten zoeken we op tijdelijke basis een jurist die deze taak op zich neemt.
Op jaarbasis gaat het om circa 60 bezwaar-/beroepschriften. Wij zoeken een jurist die proceservaring heeft opgedaan binnen een gemeentelijke organisatie. Jij kijkt zorgvuldig naar de genomen besluiten en heroverweegt deze waar nodig. Dit doe je samen met bijv. inhoudelijk deskundige collega's uit het sociaal domein.
Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden is het voeren van gesprekken met bezwaarmakers om problemen te begrijpen en op te lossen. In voorkomende gevallen vertegenwoordig je de gemeente bij de onafhankelijke bezwarencommissie en eventueel de rechtbank.
Deze opdracht wordt uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid van de teammanager Advies en Ondersteuning (afdeling Publiekszaken). Dit team bestaat in hoofdzaak uit juristen die actief zijn binnen het omgevingsrecht, de APV, horeca, markt en parkeren.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als juridisch adviseur bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als jurist bezwaar en beroep.
Gunningscriteria
4. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding Rechten (35 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist bezwaar en beroep bij een gemeente (35 punten);
6. Beschikbaar per 31 maart 2025 voor minimaal 28 uur per week (30 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Aanpassingsvermogen;
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Luisteren;
- Doorzettingsvermogen;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Overtuigen;
- Assertiviteit;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 maart 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 11 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.