Jurist Bezwaarschriften en Klachten Woonwagenzaken

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 1710
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 0 tot 16 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!


Opdracht

Je richt je voornamelijk op de afhandeling van bezwaarzaken in het kader van de afwijzing van standplaatsvergunningen. Je houdt hoorzittingen met bezwaarmakers en derde-belanghebbenden. Je voorziet de gemeente van advies en bent verantwoordelijk voor het opstellen van beslissingen op bezwaar. Ook vertegenwoordig je de gemeente tijdens de hoorzittingen bij de bezwarencommissie. Daarnaast behandel je klachten gericht tegen de gemeente.
Je beoordeelt de dossiers zelfstandig en bepaalt, in samenspraak met je collega’s, de te volgen aanpak. Ervaring met woonwagendossiers is een pré.
Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
1. Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van bezwaarzaken en klachten in het kader van woonwagenzaken. Je bewaakt de voortgang en zorgt voor een correcte afhandeling.
2. Ook treed je op als onze procesvertegenwoordiger in bestuursrechtelijke procedures.
De werkzaamheden zijn op oproepbasis (kunnen per week variëren).


Vereisten / knock-out criteria

1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op een juridische afdeling van een (semi) overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met vertegenwoordiging en bezwaar en beroepsprocedures;


Gunningscriteria

4. Minimaal een afgeronde juridische HBO bachelor opleiding (25 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op een juridische afdeling binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van woonwagenzaken in de afgelopen 3 jaar (15 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bezwaar en beroep binnen het ruimtelijk domein (25 punten).


Benodigd aantal professionals:

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 juni 2024 van 09:00 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.