Jurist opstellen Omgevingsplan Arnhem

Logo van Gemeente Arnhem met tekst "Gemeente Arnhem" in blauw met aan de rechterkant een gestileerd adelaarswapen.

Aanvraagnummer: 2385
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Gemeente Arnhem
Uren per week: minimaal 16 uur en maximaal 24 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: Ja, eventueel met 1 jaar
Sluitingsdatum: 01-07-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

In Arnhem zijn we op zoek naar een jurist die kan werken aan de transitie naar het Arnhemse omgevingsplan.

In Arnhem zijn we sinds 2019 stapsgewijs bezig met de transitie naar één integraal omgevingsplan voor het hele grondgebied. Dit doen we niet alleen, maar in overleg met andere gemeenten, de VNG en het Rijk. In 2021 is het plan van aanpak vastgesteld door de raad en op basis daarvan zijn ook alle relevante raadsbesluiten waaronder delegatie, (verplichte) participatie en bindend adviesrecht genomen.

Inmiddels hebben we onze systematiek en bibliotheek ontwikkeld. Daarnaast werken we hard om het Omgevingsplan verder te vullen. Belangrijk onderdeel hiervan is om de regels uit de bruidsschat en instructieregels uit het Besluit kwaliteit leefomgeving te vertalen naar de regels in het Omgevingsplan. Ook de ruimtelijke regels uit verordeningen moeten nog landen in het Omgevingsplan. Ten slotte denken we na over de manier waarop we straks jaarlijks het omgevingsplan gaan actualiseren op basis van beleidswijzigingen en de verleende buitenplanse omgevingsplanacitviteiten (bopa’s). Dit doen wij met de inhoudelijke deskundige collega’s en met collega’s van de Omgevingsdienst.


Verantwoordelijkheden

bijdragen aan de boven geschetste opgaven van de transitie van de bestemmingsplannen naar één Omgevingsplan voor Arnhem. Belangrijk onderdeel is het omzetten van de (milieu)thema’s uit de bruidsschat naar regels voor het Omgevingsplan. We doen dat in conclaaf met juristen en de inhoudelijke adviseurs van de gemeente en de Omgevingsdienst. Maar werkt individueel onderwerpen uit en diendt deze voor te bereiden voor de gezamenlijke overleggen.

We werken aan de transitie naar één omgevingsplan en zitten hiervoor op woensdag en vrijdag bij elkaar.

Beoogd resultaat: Aan het eind van de opdracht is de afdeling is staat om zelfstandig verder te werken aan één omgevingsplan.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 01 september 2024 tot en met 31 augustus 2025 voor minimaal 16 tot maximaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.

Eis 2. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volledig en afgerond diploma op minimaal HBO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring op het gebied van milieu, ruimtelijke ordening en bestemmings-/omgevingsplannen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. Je hebt actuele kennis van relevante wetgeving en ontwikkelingen binnen het werkveld. Een pré is ervaring met milieuthema’s of uit het Activiteitenbesluit. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 5. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Zie bijlage OSV Gemeente Arnhem. Tevens ga ik ook akkoord met de algemene voorwaarden van broker Headfirst (www.headfirst.nl).

Eis 6. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. proactief, creatief oplossingsgericht. zelfstandig samenwerken hulpvaardig. gestructureerd.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

30 %

Wens 1. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volledig en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting planologie, ruimtelijke ordening of milieu. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat is niet in het bezit van een erkend, volledig en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting planologie, ruimtelijke ordening of milieu. 5/5 = De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volledig en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting planologie, ruimtelijke ordening of milieu.

30 %

Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring op het gebied van milieu, ruimtelijke ordening en bestemmings-/omgevingsplannen. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

20 %

Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbaar actuele kennis van relevante wetgeving en ontwikkelingen binnen het werkveld met milieuthema’s of uit het Activiteitenbesluit. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

20 %

Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de (semi)-overheid en of gemeente. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de (semi)-overheid en of gemeente. 3/5 = De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de (semi)-overheid maar niet binnen de gemeente. 5/5 = De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op in week 27 2024 fysiek op locatie of via MS Teams. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.

Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.