Aanvraagnummer: 5094
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: Mijdrecht
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot 1 juli 2024
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 20-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente De Ronde Venen
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. De gemeente telt zo’n 45.000 inwoners en bestaat uit 8 dorpskernen. Het is een aantrekkelijke woongemeente in Het Groene Hart, met goede voorzieningen voor sport en recreatie. Het gemeentehuis staat in Mijdrecht.
Afdeling Sociaal Domein
De afdeling Sociaal Domein werkt eraan dat onze inwoners meedoen, zich veilig voelen, actief en gezond leven, voor zichzelf zorgen, verantwoordelijk zijn voor hun eigen welzijn en omkijken naar anderen. Zij zorgt voor de sociale kant van het gemeentelijke beleid: zorg, welzijn, onderwijs, gezondheidszorg, opvoeding, inburgering en sociale activering, zodat elke inwoner zoveel mogelijk op eigen kracht kan bijdragen aan de participatiesamenleving. De afdeling levert producten op het gebied van de jeugdwet, de wet maatschappelijke ondersteuning en de participatiewet.
Opdracht
Als Klant-accountmanager Werk ben je verantwoordelijk voor een project van 6 maanden om Oekraïense vluchtelingen die worden opgevangen in De Ronde Venen te begeleiden naar betaald werk. Dit doe je in samenwerking met andere collega's die nauw betrokken zijn bij dit project.
Het betreft een tijdelijk project met de volgende werkzaamheden:
- Inventariseren van de behoeften van Oekraïners om aan het werk te gaan, in samenwerking met collega's die al dienstverlening bieden aan Oekraïners. Werk gebeurt op basis van vrijwilligheid.
- Werkintakegesprekken houden, eventueel met tolk, om te kijken of Oekraïners aan het werk kunnen en zaken als kinderopvang en vervoer geregeld zijn. Ook wordt voorlichting gegeven over werken in Nederland en de gevolgen daarvan.
- Gesprekken met werkgevers voeren die werkplekken willen aanbieden aan Oekraïners en hen informeren over de mogelijkheden.
- Matchen van vraag en aanbod: Oekraïners koppelen aan vacatures of op zoek gaan naar een passende werkplek (acquisitie).
- Oekraïners helpen met arbeidsovereenkomsten en benodigde formulieren.
- Afspraken vastleggen zodat vaste medewerkers weten welke afspraken er gemaakt zijn met Oekraïners en werkgevers.
Na afloop van het project is:
- In kaart gebracht welke Oekraïners ondersteuning zoeken in het vinden van betaald werk.
- Zijn de werkgevers die De Ronde Venen benaderd hebben gesproken en geïnformeerd over mogelijkheden.
- Zijn Oekraïners die willen en kunnen werken voorzien van een baan en op de hoogte van de gevolgen van werk.
- Is vastgelegd welke afspraken er zijn gemaakt en waar Oekraïners aan het werk zijn gegaan.
Je voert de regie over het traject en werkt nauw samen met de accountmanager en met collega's betrokken bij de crisisdienstverlening aan Oekraïners binnen de gemeente. De teammanager van Team Toegang Participatie is je leidinggevende en aan hem leg je verantwoording af over de doelen.
Je verwerkt je afspraken en gespreksverslagen in het cliëntvolgsysteem Civision Wiz.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als klant-accountmanager werk/re-integratieconsulent bij een gemeente.
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klant-accountmanager werk/re-integratieconsulent met vluchtelingen.
3. Beschikbaar per 1 december 2024 voor 32 uur per week.
4. Werkervaring in de provincie Utrecht gericht op werkdienstverlening Oekraïne.
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar werkervaring als klant-accountmanager werk/re-integratieconsulent in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente (20 punten).
6. Werkervaring met Oekraïense Vluchtelingen (25 punten).
7. Ervaring en kennis van de Participatiewet (25 punten).
8. Kennis van Civision Wiz (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Goede communicatie en luistervaardigheden, advies geven vanuit eigen deskundigheid.
- Samenwerken met collega-accountmanagers en andere professionals.
- Daadkrachtig, resultaatgericht en initiatiefrijk.
- In staat om zelfstandig een project te draaien.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze schaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op de werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
Gesprekken worden in overleg met kandidaten gepland. Uitnodigingen worden uiterlijk op donderdag 21 november 2024 verstuurd. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Indien opdrachtnemer personeel beschikbaar stelt, dient deze in het handelsregister geregistreerd te zijn als bedrijf dat personeel beschikbaar stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 20 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.