Fraud Blocker Klantmanager Inburgering Project Albertsdorp - ZZP Opdrachten

Klantmanager Inburgering Project Albertsdorp

Logo van uitvoeringsorganisatie bbs met drie in elkaar grijpende cirkels in blauw, groen en geel, met daaronder de tekst "baarn - bunschoten - soest".

Aanvraagnummer: 3015
Organisatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Locatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Uren per week: 32 tot 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 25-07-2024 10:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

In de gemeente Soest vangen wij Statushouders en Oekraïense vluchtelingen op in recreatiepark Albertsdorp (Soesterberg). De Statushouders behoren tot de gemeentelijke taakstelling en zijn allen nog wachtend op een geschikte sociale huurwoning in de gemeente Soest. De Statushouders kunnen maximaal 6 maanden verblijven op Albertsdorp. Tijdens het verblijf op Albertsdorp werken Uitvoeringsorganisatie BBS en Gemeente Soest samen om deze periode op het recreatiepark zo aangenaam mogelijk te maken.

De gemeente is verantwoordelijk om de Statushouders zo snel mogelijk te laten starten met het inburgeringstraject. Dit traject wordt opgestart en begeleidt door de klantmanagers Inburgering van Uitvoeringsorganisatie BBS. De maatschappelijke begeleiding wordt voor alle bewoners van Albertsdorp uitgevoerd door het Team Oekraïne van de gemeente Soest. Dit betekent dat er een goede samenwerking nodig is om alle bewoners optimaal te kunnen begeleiden.

Wij zijn op zoek naar 1 medewerker voor het Project Albertsdorp. Je bent, samen met collega’s van team Inburgering en het Oekraïne team van de gemeente Soest het gezicht voor de Statushouders die tijdelijk verblijven op Albertsdorp.

Je taken zijn onder andere:

  • Op locatie gesprekken voeren met de Statushouders/nieuwkomers en hen z.s.m. laten starten met hun inburgeringstraject;
  • Op locatie Leerbaarheidstoets afnemen;
  • Het uitvoeren van een brede intake waarin je de persoonlijke situatie en de leerbaarheid van de nieuwkomer in beeld brengt;
  • Het opstellen van een Plan Inburgering en Participatie (PIP), binnen de wettelijke termijn en deze via een beschikking afgeven aan de Statushouder/nieuwkomer;
  • Regie voeren op het inburgeringstraject van de nieuwkomer;
  • Rapportages en beschikkingen maken in ons klantenvolgsysteem Suite;
  • Met collega’s en externe partijen samenwerken aan een integrale inburgeringsaanpak;
  • In projecten meedenken over het optimaliseren van de werkprocessen en -afspraken;
  • Gebruiksklaar maken van woningen en toezien op een goed gebruik van de tijdelijke opvangplekken (woningen);
  • Praktische ondersteuning;
  • Deelname aan teamoverleggen.


Vereisten / knock-outcriteria

;
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met de nieuwe Wet Inburgering
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de toepassing van de Participatiewet;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente op het terrein van inburgering, migratie en Participatie(wet);
5. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)


6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar klantmanager Statushouders bij een overheidsorganisatie (30 punten);
7 Aantoonbare werkervaring in het begeleiden en activeren van klanten richting werk / participatie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Suite en het beheren van een eigen caseload (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken, (20 punten);
10. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van SJD, MWD of Social Work (10 punten);
11. Goede communicatieve vaardigheden, vooral in persoonlijk contact (aantoonbaar gemaakt door een korte, door de kandidaat zelf geschreven, motivatie) (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Een maximum uurtarief van €70,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg (hybride werken is mogelijk).


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden individueel afgestemd met de kandidaat.