Fraud Blocker Klantmanager Inburgering Project Albertsdorp / Medewerker Oekraïne Team

Klantmanager Inburgering Project Albertsdorp / Medewerker Oekraïne Team


Aanvraagnummer: 5034
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
In de gemeente Soest vangen wij statushouders en Oekraïense vluchtelingen op in recreatiepark Albertsdorp (Amersfoortsestraat in Soesterberg). De statushouders wachten op een geschikte woning in de gemeente Soest. Deze bewoners zouden binnen 6 maanden een woning toegewezen moeten krijgen. Tijdens het verblijf in Albertsdorp werkt de gemeente Soest samen met Uitvoeringsorganisatie BBS om deze periode op het recreatiepark zo aangenaam mogelijk te maken.

De gemeente is verantwoordelijk voor het zo snel mogelijk laten starten met het inburgeringstraject. Dit traject wordt begeleid door de klantmanager. De maatschappelijke begeleiding voor alle bewoners van Albertsdorp wordt uitgevoerd door het Oekraïne Team van de gemeente Soest.

Wij zijn op zoek naar 1 medewerker voor het Project Albertsdorp. Je bent, samen met het Oekraïne team van de gemeente Soest en de Uitvoeringsorganisatie BBS, het gezicht voor deze bewoners.

Je taken zijn onder andere:

  • Op locatie gesprekken voeren met statushouders;
  • Het uitvoeren van een brede intake waarin je de persoonlijke situatie en de leerbaarheid van de statushouder in beeld brengt;
  • Het opstellen van een Plan Inburgering en Participatie (PIP);
  • Indien nodig zorgen dat de statushouders een bijstandsuitkering ontvangen;
  • Regie voeren op het inburgeringstraject van de nieuwkomer;
  • Rapportages en beschikkingen maken;
  • Samenwerken met collega’s en externe partijen aan een integrale aanpak;
  • In projecten meedenken over optimale werkprocessen en -afspraken;
  • Praktische ondersteuning/maatschappelijke begeleiding van Oekraïners en statushouders;
  • Deelname aan teamoverleg van gemeente Soest en uitvoeringsorganisatie BBS.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van SJD, MWD of Social Work;
2. Aantoonbare kennis van de Participatiewet;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de nieuwe Wet inburgering;
4. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
5. Aantoonbare kennis van de Richtlijn Tijdelijke Bescherming Oekraïense vluchtelingen;

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager statushouders bij een overheidsorganisatie; (20 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke opvang van Oekraïense vluchtelingen; (20 punten)
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden en activeren van statushouders en Oekraïense vluchtelingen; (15 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met Suite; (5 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met het beheren van een eigen caseload; (20 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken; (10 punten)
12. Kandidaat woont binnen een afstand van maximaal 30 km van de gemeente Soest i.v.m. snelle aanwezigheid op locatie bij calamiteiten. (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, vooral in persoonlijk contact;
  • Ruime ervaring met projectmatig werken, specifiek binnen het sociaal domein;
  • Goede contactuele vaardigheden;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving;
  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 november 2024, 09.00 uur.