Fraud Blocker Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering | ZZP Opdracht

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering

Logo van belastingsamenwerking gouwe-rijnland met een blauw rond embleem naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 7632
Organisatie: Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland
Locatie: Leiden
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 120 - 170 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 31-03-2025
Optie tot verlenging: 3x1 maand
Sluitingsdatum: 19-03-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De organisatie bestaat uit de afdelingen Directie/ Bedrijfsvoering, Informatie & Inning, Heffen en WOZ.

Binnen de BSGR werken we steeds meer digitaal. De afdeling Bedrijfsvoering, waaronder ICT valt, heeft hier een belangrijke rol in. De ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening (IV) en Informatie Technologie (IT) volgen elkaar snel op.

Wij zijn op zoek naar een Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering.


Verantwoordelijkheden

Als kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van deze uitdagingen vanuit het perspectief van de BSGR. Deze inventarisatie moet leiden tot een organisatiebreed overzicht welke stappen de BSGR nog moet zetten om volledig te kunnen gaan voldoen aan de vereisten die op korte en middellange termijn op basis van Europese en landelijke regelgeving op het gebied van informatiebeheer, informatiebeveiliging en privacy aan een overheidsorganisatie worden gesteld (bijv. NIS 2-richtlijn, Cyberbeveiligingswet, maar ook de nieuwe Archiefwet). Als eindresultaat dient een rapportage te worden opgeleverd waarin wordt aangegeven:

  • Pragmatische 0-meting m.b.t. regelgeving die BSGR op korte, middellang en lange termijn moet implementeren;
  • Over welke middelen de BSGR moet beschikken (mensen en applicaties) om dit te kunnen realiseren;
  • Of de BSGR daar op basis van de huidig haar ter beschikking staande middelen (mensen, applicaties en financiën) in voldoende mate  toe geëquipeerd is. Je analyseert de bestaande maatregelen, identificeert ontbrekende zwakke punten en potentiële bedreigingen en werkt aan het verbeteren van onze beveiligingsinfrastructuur;
  • Op welke alternatieve wijze de BSGR (bijv. middels samenwerking, uitbesteding van taken) kan voldoen aan de gestelde vereisten en hoe dat dan eventueel gerealiseerd kan worden;
  • Wat voor alle varianten van mogelijkheden het daarbij te volgen tijdspad zijn.

Beschikbaarheid

De kandidaat is op de kortst mogelijke termijn beschikbaar voor 32-36 uur per week. De verwachte einddatum zal naar verwachting eind augustus 2025 zijn. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

Je voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

Je voegt een motivatiebrief van maximaal 2 pagina's A4 toe.

Je hebt een organisatiekundig of een bedrijfskundig profiel met WO- werk- en denkniveau (duidelijk weergeven in het CV).

Je bent projectmatig ingesteld met aantoonbare strategische ervaring met IT organisaties, digitale transformatie, outsourcing en – het liefst recent nog – een dergelijke opdracht vervuld bij een gemeentelijke organisatie, gemeenschappelijke regeling of een (ambtelijk georganiseerde) overheidsorganisatie. Kennis van processen van lokale belastingheffing is een pré (duidelijk weergeven in het CV).

Je hebt een duidelijk beeld van de strategische ICT-ontwikkelingen die op overheidsorganisaties afkomen.


Prijs (eisen)

Minimaal: € 120,00
Maximaal: € 170,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top 3 van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

25 %

Je schakelt tussen rollen als consultant, sparringpartner, beïnvloeder en adviseur en je voelt goed aan welke belangen er spelen. Met behoud van je eigen wijzen: persoonlijk en passend bij wie jij bent.

25 %

Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie.

25 %

Je kunt ideeën en informatie zowel mondeling als schriftelijk goed en helder overbrengen en luistert actief naar anderen.

25 %

Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie


Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

  • Je schakelt tussen rollen als consultant, sparringpartner, beïnvloeder en adviseur en je voelt goed aan welke belangen er spelen. Met behoud van je eigen wijzen: persoonlijk en passend bij wie jij bent;
  • Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie;
  • Je kunt ideeën en informatie zowel mondeling als schriftelijk goed en helder overbrengen en luistert actief naar anderen;
  • Je bent analytisch sterk en oplossingsgericht;
  • Je beweegt je makkelijk in alle situaties en bent flexibel onder veranderende omstandigheden;
  • Je kunt inspireren en motiveren.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

De interviews zullen worden gepland in week 13.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!