Aanvraagnummer: 4893
Organisatie: Gemeente Heerde
Locatie: Heerde
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Gelderland
Startdatum: 02-12-2024
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.
We zijn omgevingsbewust en ondernemend. ‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze visie. We willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.
Dit betekent dat we als organisatie... In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. De beweging komt uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.
In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.
We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde. De meeste collega’s werken in een hybride vorm thuis en op het gemeentekantoor.
De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.
Opdracht
In deze interim managersrol zorg je ervoor dat de werkzaamheden binnen de afdeling door kunnen gaan. Dit geeft ons als gemeente de kans om de uitkomsten van onderzoeken te analyseren en bewuste keuzes te maken voor de toekomst, waaronder structurele invulling van deze managersfunctie.
Onder de afdeling Ruimte, Ondernemen en Wonen vallen Erfgoed, Economie, Toerisme en Recreatie, Volkshuisvesting, Milieu, Ruimtelijke Ordening, APV, Duurzaamheid, Juridische zaken, Planeconomie, Vergunningverlening en Toezicht.
De gemeente is verdeeld in 5 afdelingen met elk een manager:
- Realisatie, Onderhoud en Beheer (ROB)
- Bedrijfs- en bestuursondersteuning en -advisering (BB)
- Dienstverlening en Informatiebeheer (DIB)
- Ruimte, Ondernemen en Wonen (ROW)
- Sociaal Maatschappelijke Verbinding (SMV)
Je ontvangt leiding van de algemeen directeur/gemeentesecretaris.
Wil jij deze rol binnen onze bruisende organisatie?
- Je draagt eindverantwoordelijkheid voor de afdeling (ca. 45 medewerkers incl. 15 externen);
- Je coacht, faciliteert en inspireert medewerkers;
- Je stuurt op resultaten die afgesproken zijn in project- of individuele werkplannen;
- Je stimuleert medewerkers verantwoordelijkheid te nemen en te houden voor de vakinhoud;
- Je bent lid van het managementteam;
- Je adviseert de algemeen directeur/gemeentesecretaris;
- Je pakt, in overleg met de algemeen directeur, benodigde acties op naar aanleiding van de conclusies van de gestarte onderzoeken;
- Je zorgt voor een goede wisselwerking tussen medewerkers, externen en bestuur;
- Je zorgt voor een prettige werksfeer en onderlinge samenwerking in de afdeling.
Vereisten / knock-outcriteria
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als (relatie)manager.
Gunningscriteria
- Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als (relatie)manager in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
- Aantoonbare werkervaringen in verandermanagement (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimte binnen een gemeente (10 punten);
- Beschikbaar per maandag 2 december 2024 voor minimaal 32 uur voor de duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingen (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je kan overzicht houden in een dynamische omgeving;
- Je bent benaderbaar, betrouwbaar en hebt een goed gevoel voor verhoudingen;
- Je beschikt over goede sociale-, schriftelijke- en mondelinge vaardigheden;
- Je beschikt over bestuurlijke en politieke sensitiviteit.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Is hybride werken mogelijk: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 29 november 2024 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.