Aanvraagnummer: 7621
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Hoogeveen
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Drenthe
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 12-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Wolden Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
Voor beide gemeenten ben jij de regisseur over reguliere initiatieven en aanvragen. In deze functie ben jij ‘een spin in het web’ tussen initiatiefnemer, partners, omwonenden en het bestuur. Naast jouw rol van regisseur ben jij ook procesbegeleider en het aanspreekpunt vanaf het moment van de aanvraag tot en met de afhandeling. Jij kijkt verder dan de wetgeving alleen en houd je bezig met de volgende werkzaamheden:
Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning;
- Inwinnen van specifieke adviezen bij in- en externe ketenpartners;
- Zorgdragen voor een integrale eindconclusie;
- Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening;
- Jij zet je in om gewenste ontwikkelingen mogelijk te maken;
- Je informeert inwoners en bedrijven over het ruimtelijk beleid en beantwoord klantvragen;
- Je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling en adviseert over (beleids)aspecten op meerdere brede en complexe terreinen;
- Je brengt jouw kennis in bij het zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
- Je bent voor het actueel houden van het beleid, bewaken van resultaten, deadlines en verantwoordingverslagen;
Je bent verantwoordelijk voor de reguliere dossiers.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van bouwkunde;
2. Minimaal 1,5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als vergunningverlener. Hierbij zijn de volgende activiteiten minimaal aan bod gekomen: bouwen, ruimtelijke ordening, natuur en milieu. Benoem dit duidelijk in het CV;
3. Aantoonbare afgeronde ABW1 opleiding of een afgeronde vergelijkbare opleiding gespecialiseerd op vergunningverlening/handhaving bouwen.
Vereisten
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring in het adviseren binnen een Samenwerkingsorganisatie of het adviseren van meerdere besturen tegelijkertijd. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (60 punten);
5. Aantoonbare kennis van relevante wetgeving, zoals de WRO en de Omgevingswet. Benoem dit duidelijk in het CV (40 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Zelfstandig
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Communicatieve vaardigheden
- Analytisch
- Probleemoplossend vermogen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 12 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.