Aanvraagnummer: 3228
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 36 per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 16-08-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
Werken bij Houten betekent werken aan de maatschappelijke vraagstukken van vandaag en morgen. Bij ons kun je echt het verschil maken voor onze inwoners, partners en ondernemers. Jij draagt eraan bij dat zij op een fijne manier kunnen wonen, werken en leven in onze gemeente. En dat doe je niet alleen, maar samen met 400 collega’s. Collega’s die jou helpen en voor je klaarstaan.
Opdracht
Als plaatsvervangend griffier/raadsadviseur ben jij de adviseur van de gemeenteraad en help jij de griffier onder andere door:
- Strategisch te adviseren over welke onderwerpen de raad op welk moment bespreekt;
- Het adviseren en begeleiden van het rondetafelgesprek;
- Informatie te vergaren en raadsleden te adviseren bij vragen, moties en amendementen;
- Als secretaris de commissie Verbonden Partijen te ondersteunen; De
- periode dat je op de griffie komt te werken ben jij als plv. griffier het aanspreekpunt voor raadsleden, ambtelijke organisatie op de dagen dat de griffier ouderschapsverlof opneemt (op woensdag en donderdag).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als plaatsvervangend Griffier of raadsadviseur op een griffie;
3. Uiterlijk beschikbaar per 2 september 2024;
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als plv. griffier/raadsadviseur op een griffie (40 punten); 6. Aantoonbare kennis van i-babs (35 punten);
7. Maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (zie de toelichting in de tekst) Is hybride werken mogelijk: ja (in overleg)