Planeconoom

Logo van de gemeente achtkarspelen, met gestileerde menselijke profielen in blauwe contouren boven de naam "achtkarspelen" in blauwe letters.

Aanvraagnummer: 3683
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Locatie: Buitenpost
Uren per week: 24 - 36 uur
Tarief: €85 per uur
Duur van de opdracht: 2 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 14-10-2024
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden (of korter wanneer een dienstverband aangegaan wordt.)
Sluitingsdatum: 19-09-2024 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Vanwege de ontvlechting zijn Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel vanaf volgend jaar weer ieder zelf verantwoordelijk voor de uitvoering van hun taken. Beide gemeentes hebben dus straks een planeconoom nodig. Deze inhuuropdracht is deels uitgezet vanwege ziektevervanging van de vaste planeconoom maar ook om alvast te anticiperen op de situatie vanaf volgend jaar. Kandidaten die eventueel bereid zijn na een overeen te komen inhuurperiode in dienst te treden bij één van de beide gemeentes, hebben daarom de voorkeur .

Het team bestaat uit leuke en enthousiaste collega’s die nauw met elkaar samenwerken en waar humor belangrijk is. In deze functie is de planeconoom dé strategische adviseur en het centrale aanspreekpunt voor planeconomie en grondbeleid. Daarnaast is de planeconoom verantwoordelijk voor de ruimtelijke toekomstvisie van de gemeente om deze op een financieel gezonde manier werkelijkheid te maken.

De planeconoom adviseert (op financieel gebied) bij (grote) ontwikkelings- en herstructureringsplannen en gebiedsontwikkelingsvraagstukken. Onderhandelt in samenspraak met de projectleider(s) over de voorwaarden voor de uitgifte van gronden ten behoeve van de realisatie van woningbouw, kantoren en andere bestemmingen, over complexe exploitatie- en samenwerkingsovereenkomsten en over de ontwikkeling en realisatie van locaties.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10a cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel zich inschrijft leidt dit uitsluiting van de opdracht. “


Verantwoordelijkheden

Voor deze uitdagende functie zoeken wij binnen team Grondzaken een uitgesproken teamspeler die stevig in zijn schoenen staat, goed is in het verbinden van partijen, die weet van aanpakken en met een commerciële en resultaatgerichte houding.  Jij hebt een brede kijk op ruimtelijke ontwikkeling, nu en in de toekomst, en bent in staat om hierop te anticiperen.

Je communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus over alle aspecten in vastgoed- en gebiedsontwikkelingen. Je weet alles van wetgeving, gemeentelijk beleid en gemeentelijke procedures binnen het vakgebied en het toepassen daarvan. Je voelt je als een vis in het water aan de onderhandeltafel en weet politiek gevoelige projecten tot een succes te maken.

Je vervult deze functie in samenwerking met een programmamanager en een team van 5 medewerkers Vastgoed en Grondzaken. Samen geven jullie vorm en inhoud aan de werkzaamheden.

Het takenpakket bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Adviseren over planeconomische (beleids-)vraagstukken bij (soms complexe) gebiedsontwikkeling- en vastgoedprojecten;
  • Voorbereiden, opstellen en herzien van Financiële haalbaarheidsberekeningen, kostenverhaalberekeningen, risicoanalyses en exploitatieberekeningen;
  • Beleid ontwikkelen op het gebied van planeconomie, vastgoedeconomie en grondprijzen;
  • Onderhouden van contacten met ontwikkelaars, corporaties en andere stakeholders;
  • Vanuit jouw vakgebied zorgen voor een goede afstemming van ruimtelijke ontwikkelingen in de organisatie.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 14 oktober 2024 tot en met 31 december 2024 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 1 oktober 2024. We vragen hier rekening mee te houden.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.

De kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente en relevante werkervaring op het gebied van vastgoed- en grondbeleid.

Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.


Prijs (eisen)

Maximaal: € 85,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %

De mate van werkervaring met het uitvoeren van planeconomische activiteiten binnen een omgeving met grootschalige en soms complexe projecten. Dit blijkt uit cv of toelichting in motivatiebrief.

40 %

De mate van ervaring met het opstellen en beheren van grondexploitaties en exploitatieplannen. Dit blijkt uit cv of toelichting in motivatiebrief.

10 %

De kandidaat voldoet aan de VTH kwaliteitscriteria Frysk Peil en kan dat aantonen met een EVP1. 0 = nee, 5 = ja

10 %

Kandidaat is bereid na de inhuurperiode in dienst te treden bij één van de beide gemeenten.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 2-4 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek ​5, 6 en 7.


Reageer nu op deze opdracht!

3683 - Planeconoom