Aanvraagnummer: 5153
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32 - 36
Tarief: €85 - €95 per uur
Duur van de opdracht: 1 jaar
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: drie (3) keer zes (6) maanden
Sluitingsdatum: 2-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een medior planjurist omgevingsrecht.
De medior planjurist omgevingsrecht werkt vanuit de afdeling Omgevingsrecht en Vergunningen voor de keten van ruimtelijke ordening, vergunningverlening, toezicht en handhaving. Binnen de afdeling is de vakgroep Omgevingsrecht, die nu bestaat uit ongeveer 20 professionals, op zoek naar een medior planjurist omgevingsrecht.
Als medior planjurist omgevingsrecht heb je een centrale rol in het volledig traject om te komen tot wijzigingen van het omgevingsplan onder de Omgevingswet.
Verantwoordelijkheden
Als medior planjurist omgevingsrecht vragen we het volgende van je:
- Je hebt een centrale rol in het volledig traject om te komen tot wijzigingen van het omgevingsplan onder de Omgevingswet.
- Je draait je hand niet om voor ruimtelijke plannen bij gebiedsopgaven waar veel verschillende belangen spelen.
- Je zorgt voor een goede ruimtelijke afweging.
- Je werkt samen met specialisten om gericht en in samenhang advies uit te brengen over de uitwerking van een plan en stuurt op de voortgang van het proces.
- Je begeleidt het bestuurlijk besluitvormingsproces.
- Je zet doel en opgave centraal en schakelt tussen de verschillende wettelijke kaders (Wro, Omgevingswet) om tot een afweging te komen.
- Je presenteert je adviezen en plannen gezaghebbend, met overtuigingskracht.
- Je waakt over politieke gevoeligheid, integraliteit en uitvoerbaarheid.
- Je zorgt voor goede afstemming met en draagvlak in en buiten de gemeentelijke organisatie.
- Je bent een gedegen sparringpartner voor je collega’s en werkt vanuit de spelregels van het recht.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) keer zes (6) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst binnen de verlengingsperiode op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Overige eisen
1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
2. De kandidaat heeft ervaring binnen het werkveld en in het volledig traject, om te komen tot wijzigingen van het omgevingsplan onder de Omgevingswet. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
3. De kandidaat heeft een afgeronde HBO-opleiding Omgevingsrecht, of vergelijkbaar. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
4. De kandidaat heeft gedegen kennis van het ruimtelijk recht (Wro, Omgevingswet). Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
5. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. De medewerker dient in het bezit te zijn van de VOG bij aanvang van de werkzaamheden bij Opdrachtgever. Als de VOG 8 weken na aanvraag niet is toegekend, dan kan de medewerker niet starten en wordt de overeenkomst beëindigd. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
De inschrijver mag maximaal 3 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 2 december 2024 9.00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan drie kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste drie (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %1. De kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar relevante werkervaring binnen het vakgebied. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + korte motivatie. Beoordeling: - de kandidaat beschikt over minder dan twee (2) jaar relevante werkervaring (0 punten). - de kandidaat beschikt over twee of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie (3 punten). - de kandidaat beschikt over twee of meer jaren relevante werkervaring bij een grotere gemeente (5 punten).
50 %2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het ruimtelijk recht. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + korte motivatie. Beoordeling: - onvoldoende (0 punten) - matig (1 punt) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten)
20 %De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in het functieprofiel. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + korte motivatie. Beoordeling: - onvoldoende (0 punten) - matig (1 punt) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten)
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 85,00
Maximaal: € 95,00
Competenties te toetsen in interviewfase
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
- Gedegen kennis van het ruimtelijk recht (Wro, Omgevingswet).
- Ervaring met het voeren van regie op (complexe) processen en vraagstukken die om integriteit vragen.
- goede communicatieve vaardigheden
- Ervaring met werken in een bestuurlijk/politieke omgeving.
- zelfstandigheid
- klant- en oplossingsgericht
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op woensdag 11 december 2024 tussen 10.00 en 12.30 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.