Planner huisvestingsprogramma en -projecten

Logo van de Nederlandse politie, met het woord "politie" in blauw met een embleem van een open boek en een vlam erboven.

Aanvraagnummer: 1349
Organisatie: null
Locatie: Nationale Politie
Uren per week: 24
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 2x 12 maanden
Sluitingsdatum: 20-05-2024 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De politie staat voor de uitdaging om ca. 400 af te stoten gebouwen en 350 vastgoedprojecten te plannen. Bij deze planningsopgave is de onderlinge samenhang van de projecten een uitdaging. Daarbij speelt niet alleen de samenhang tussen de projecten een rol maar ook de koppeling van de planning aan de beschikbaarheid van projectleiders, financien, werkzaamheden van de facilitaire dienst, onderhoudsplannen, ICT-projectleiders, communicatie met basisteams
en gemeenten.

In het huisvestingsplan is de totale ontwikkeling van de portefeuille opgenomen. Kwantitatief laat het huisvestingsplan een reductie zien, wat bestaat uit een combinatie van afstoot, verbouw en nieuwe gebouwen.

Het huisvestingsplan is opgesteld om een antwoord te bieden aan veranderingen als gevolg van de reorganisatie zoals clustering van Robuust Basisteams (RBT), efficiëntere organisatie van uitvoeringsprocessen en een verdere optimalisering van de dienstverlening aan de burger, vragen om een herbezinning. Daarnaast is er ook rekening gehouden met ontwikkelingen in de samenleving, zoals verdergaande digitalisering, informatisering en een meer veeleisende en kritische burger. Deze veranderingen en ontwikkelingen samen gaven aanleiding om binnen de politie de huisvesting op een andere manier te organiseren.


Dit betekent zowel iets voor de plaats waar een medewerker (totaal >60.000) werkt (ligging, gebouw), de fysieke omgeving waarin hij/zij werkt (werkplek en faciliteiten) als voor de manier waarop wordt gewerkt (houding, cultuur, gedrag). Bovendien is er bepaald om op de huisvestingslasten te besparen en te conformeren aan de duurzaamheidsdoelstellingen vanuit het Rijk.

Type inzet

Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Voor deze opdracht is een BetrouwbaarheidsOnderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Doelstelling

Als planner draag je bij aan:
Het opstellen van een meerjaren projectenkalender 2024-2042. De projectenkalender is de verzameling van alle projecten uit het huisvestingsplan die met elkaar in verband zijn gebracht. Het verband tussen projecten bestaat uit een oorzakelijke relatie in de activiteiten (bijvoorbeeld: afstoot en nieuwbouw).


Het opstellen van de jaarschijven, waarin de projecten en middelen worden beschreven en zijn afgestemd op de beschikbare capaciteit. De beschikbare capaciteit (mensen) moet in beeld worden gebracht met de per project benodigde capaciteit naar type project.
Het verwerken van tussentijdse bijstellingen van de projectenkalender op basis van analyses en evaluaties. Tijdens het opstellen van de projectenkalender moeten tussentijdse wijzigingen worden verwerkt en worden beoordeeld in het kader van de totale projectenplanning. Het zorgdragen van aansluiting tussen de projectplanning per project en de landelijke programmaplanning huisvesting.
De aansluiting richt zich op het synchroniseren van milestones. De planning van de oplevering van de bedoelde rapportage loopt gelijk aan de intern gehanteerde P&C–cyclus voor de begroting. Onderdeel van de werkzaamheden is het tussentijds opstellen van verantwoordingsrapportages.

Verantwoordelijkheden

  • Het op-/bijstellen van de meerjaren projectenkalender 2024-2042
  • Het op-/bijstellen van de jaarschijven
  • Het verwerken van tussentijdse bijstellingen van de projectenkalender op basis van analyses en evaluaties.
  • Het zorgdragen van aansluiting tussen de projectplanning per project en de landelijke programmaplanning huisvesting.
  • Opstellen van periodieke verantwoordingsrapportages

Contacten

Je werkt nauw samen met projectleiders, projectcontrollers, assetmanagers en medewerkers van het cluster informatiecentrum.

Opleiding

  • Een volledig afgeronde en erkende HBO of universitaire diploma bouwkunde / civiele techniek of gelijkwaardig passend bij de gevraagde werkzaamheden.
  • Opleiding of cursus op basis waarvan kennis blijkt van: - Microsoft Projects of gelijkwaardig - Prince II (Foundation en Practitioner)

Professionele kennis en werkervaring

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw / civiel) op portefeuilleniveau met een omvang van meer dan EUR 30 mln.
Hiervoor wordt voor onderstaande onderdelen, per onderdeel een referentie gevraagd.
  • Aantoonbare werkervaring met en kennis van Prince II bij vastgoedprojecten.
  • Aantoonbare werkervaring met en kennis van Microsoft Projects bij vastgoedprojecten.
  • Aantoonbare werkervaring met microsoft Excel.

Competenties

Wij zoeken collega's die ingezet kunnen worden op uiteenlopende onderwerpen en thema's. Mensen die onder druk snel het speelveld kunnen overzien, die zich onderwerpen snel eigen kunnen maken en daarbij de juiste mensen weten te betrekken. Als medewerker beschik je over een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en ben je klantgericht, kwaliteitsgericht, flexibel (geen 9 tot 5 mentaliteit) en kan je goed samenwerken. Daarnaast beschik je ook over een flinke dosis organisatievermogen en humor.
- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
- Organisatievermogen
- Initiatiefrijk
- Klantgericht
- Accutatesse
- Flexibel gedrag
- Samenwerken
- Integer
- Stressbestendig
- Organisatiesensitiviteit
- Overtuigingskracht

cv informatie

Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.

U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Bewijsmiddelen

Inschrijvers dienen aantoonbaar te voldoen aan hetgeen zij verklaren in hun Offerte. Ter verificatie dient Inschrijver op verzoek van de Inhuurdesk bewijsmiddelen te overleggen. De inhuurdesk stelt de Inschrijver hiervan op de hoogte middels een schriftelijk verzoek. Het niet tijdig overleggen van de gevraagde bewijsstukken zal aanleiding geven tot het terzijde leggen van de Offerte met tot gevolg dat deze van de beoordeling is uitgesloten.

Geheimhoudingsverklaring

De geheimhoudingsverklaring dient de kandidaat binnen de termijn van 7 kalenderdagen na het ontvangen van de definitieve gunning te overhandigen aan de Inhuurdesk. De geheimhoudingsverklaring kunt u hieronder raadplegen.

Tarieven

Zoals vermeld in de Voorwaarden inzake inhuur derden geldt expliciet dat bijkomende kosten zoals eventuele reiskosten, verblijfskosten, parkeerkosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet door de Politie voor vergoeding in aanmerking komt.

De mogelijkheid tot tariefsindexatie is voor aanvragen welke per 01-01-2023 op de markt worden uitgezet, aangepast. De Inhuurvoorwaarden worden hier tekstueel z.s.m. op aangepast. De wijziging houdt in dat iedereen ná 2 jaar inzet op dezelfde aanbesteding, bij verlenging na 2 jaar automatisch wordt geïndexeerd. Dit gebeurt middels het dan geldende meest recente, definitieve CBS cijfer, ongeacht in welke maand dit is.

Screening

Een voorwaarde voor definitieve gunning is dat de Externe het positieve screeningsadvies of de Verklaring van Geen Bezwaar overlegt na afronding van screening. De screening neemt maximaal 16 weken tijd in beslag. U dient hier rekening mee te houden.

In artikel 10 van de Voorwaarden Offerteprocedure zijn de voorwaarden van de screening van de Externe van de Leverancier die in aanmerking komt voor de gunning van de Inleenopdracht opgenomen. Het screeningsproces kan leiden tot opschuiven van de startdatum van de opdracht. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. In geval van een eventueel bezwaar tegen een negatief screeningsresultaat dan wel de weigering van een VOG zal dit de voortgang van de offerteprocedure niet opschorten. De Politie wacht de beslissing op bezwaar niet af. Een negatief screeningsresultaat of een weigering van een VOG zal leiden tot het intrekken van het voornemen tot gunning aan de Leverancier die dit betreft.

Beschikbaarheid

De Externe is inzetbaar vanaf 01-08-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-07-2025 voor 24 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Prijs (eisen)

Maximaal: € 110,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Kwaliteit (eisen)

Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 2. ( LET OP! OF DIT VAN TOEPASSING IS) De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.
Eis 3. Een volledig afgeronde en erkende HBO of universitaire diploma bouwkunde / civiele techniek. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 4. Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw / civiel) op portefeuilleniveau met een omvang van meer dan EUR 30 mln. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 5. Aantoonbare werkervaring met en kennis van Prince II bij vastgoedprojecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 6. Vereiste competenties/vaardigheden: - Organisatievermogen - Initiatiefrijk - Klantgericht - Accutatesse - Flexibel gedrag - Samenwerken - Integer - Stressbestendig - Organisatiesensitiviteit - Overtuigingskracht Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.

Gunningscriteria (wensen)

25 %
Wens 1. Aantoonbare werkervaring met en kennis van Microsoft Projects bij vastgoedprojecten. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
25 %
Wens 2. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Excel. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
25 %
Wens 3. (Deze wens dient ter verdieping van eis 4.) Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw / civiel) op portefeuilleniveau met een omvang van meer dan EUR 30 mln. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
25 %
Wens 4. Een volledig afgeronde en erkende HBO of universitaire diploma bouwkunde / civiele techniek of gelijkwaardig passend bij de gevraagde werkzaamheden. Aangevuld met opleiding of cursus op basis waarvan kennis blijkt van: - Microsoft Projects of gelijkwaardig - Prince II (Foundation en Practitioner) Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

Geldende voorwaarden

  • 20180503 ARVODI 2018.pdf
  • 20191115 Algemene Gebruiksvoorwaarden Applicatie Inhuurdesk Politie 4.0.pdf
  • 20191115 Begrippenlijst Applicatie Inhuurdesk Politie 3.0.pdf
  • 20230526 Voorwaarden inzake inhuur derden 6.1.pdf
  • 20230526 Voorwaarden Offerteprocedure 5.1.pdf
  • 3. vb_alg_model_tussenkomst.pdf
  • 4. vbm_geen_werkgeversgezag_dv10121z5ed2022.pdf
  • Privacy statement Inhuurdesk Politie_20211210.pdf
  • Planning

    08-05-2024
    10-05-2024 08:00
    10-05-2024 23:59
    20-05-2024
    20-05-2024 00:00
    31-07-2024 23:59