Privacy Officer

Logo van de gemeente Midden-Drenthe met gestileerde tekst en een grafisch element in turquoise.

Aanvraagnummer: 2357
Organisatie: Gemeente Midden-Drenthe
Locatie: Midden-Drenthe
Uren per week: 8 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: zsm
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-06-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 300 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.


Opdracht


Je bent aanspreekpunt en coördinator van privacy gerelateerde werkzaamheden voor de hele organisatie met betrekking tot de AVG en Wpg. Het is een brede en afwisselende functie. Je creëert bewustzijn rondom de verwerking van privacy gevoelige persoonsgegevens. Ook voer je data protection impact assessment (DPIA’s) voor nieuwe en bestaande systemen/processen uit, waarbij mogelijk sprake is van verhoogde privacy risico’s. Je zorgt voor incidentenafhandeling van bijvoorbeeld datalekken. Je werkt daarbij nauw samen met de CISO en FG. Maar ook zorg je voor het beheer en onderhoud van de standaarddocumenten die zijn ontwikkeld voor het privacy beleid, alsmede procedures zoals verwerkersovereenkomsten, convenanten en reglementen. Je bent zichtbaar in de organisatie en collega’s weten jou te vinden voor adviezen en ondersteuning bij privacy vraagstukken.

De bescherming van persoonsgegevens en de daarmee samenhangende wetgeving, zoals de AVG en Wpg, is een dynamisch werkveld dat zich voorlopig zal blijven ontwikkelen. Als Privacy Officer maak je onderdeel uit


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer;


Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

3. Aantoonbare werkervaring als privacy officer bij een gemeente (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van DPIA’s (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de wet politie gegevens (WPG) (15 punten).

Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal


Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10.


Benodigd aantal professionals


1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Hybride is mogelijk. De kandidaat hoeft niet elke week op kantoor te komen. De 8 uur kan flexibel over de week worden verdeeld.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 juli 2024 van 13:00 uur tot 14:30 uur. De gesprekken zijn bij voorkeur fysiek maar digitaal is ook mogelijk. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.