Fraud Blocker Projectadviseur Topografie | Kadaster | Freelance Opdracht

Projectadviseur Topografie

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 5270
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 4
Tarief: €160 per uur
Duur van de opdracht: 1 jaar en 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 1 x 7 maanden
Sluitingsdatum: 4-12-2024 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.


Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a lid 1 van de Waadi.

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving werkzaamheden
Binnen het project Visie Topografie plateau 3 werken we aan de BRT.Next (werktitel), een nieuwe basisregistratie topografie, waarbij we zoveel mogelijk hergebruik maken van reeds ingewonnen data uit de BGT, de BAG en andere bronnen. Na succesvolle afronding van de 1e fase in de zomer van 2024 heeft de directieraad in augustus goedkeuring verleend voor uitvoering van de 2e fase, die loopt tot en met mei 2026. Het project eindigt met de implementatie bij de afdeling Geo-Informatie en de overdracht naar beheer.

De directieraad van het Kadaster heeft aan het project gevraagd een extern adviseur aan te trekken die een aantal uren per maand als kritisch geweten de focus heeft op productiviteit, voorbereiding van implementatie en overdracht naar beheer.

Je bent adviseur voor de gedelegeerd opdrachtgever voor dit project en de projectmanager. Je volgt onze huidige werkwijze en bepaalt hoe hier tegenaan wordt gekeken vanuit afdelingen waar implementatie en toekomstig beheer moet plaatsvinden. Je vergelijkt het opgehaalde met andere (eigen) referenties en stelt hierover vragen aan het projectteam en/of stuurgroepleden. Je geeft advies over onze werkwijze of ander inhoudelijk advies, waarbij de focus ligt op productiviteit, voorbereiding van implementatie en overdracht naar beheer.

Je kunt goed motiveren waarom je voor ons de juiste persoon bent om deze rol te vervullen. Je moet aannemelijk kunnen maken dat je ons proces kunt volgen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • ESRI ArcGIS Enterprise, ArcGIS Pro
  • FME Server, workbenches
  • Python scripts
  • SQL (spatial)

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Ophalen wat de actuele aanpak is, wat gedaan wordt aan ontwikkeling, voorbereiding implementatie en beheer en wat betrokken managers hiervan vinden; (acceptatie bij het team en de managers is belangrijk)
  • Het opgehaalde beeld vergelijken met andere referenties en scherpe vragen stelt, dit mag best ongemakkelijk zijn;
  • Adviseren over onze werkwijze of inhoudelijke adviezen geven. De focus moet hierbij liggen op productiviteit, voorbereiding van implementatie en overdracht naar beheer.
  • Rapporteert aan de gedelegeerd opdrachtgever voor dit project en de projectmanager.
  • Geeft zo nodig toelichting aan de stuurgroep en evt. de opdrachtgevers op niveau van directie en bestuur.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 mei 2026 voor 4 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 7 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Graag aangeven of u hieraan kunt voldoen.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Minimaal 5 jaar ervaring op tenminste twee en liefst meer van de volgende kennisgebieden: • Kennis van en ervaring met grootschalige topografie; • Kennis van en ervaring met een pluriform landschap waarin meer bronhouders gezamenlijk één basisregistratie bijhouden; • Kennis van (automatische) generalisatie naar kleinere kaartschalen; o Kennis van en ervaring met hiervoor gebruikte software, infrastructuur, opslag van ruimtelijke data, standaarden op dit vlak.

De onafhankelijkheid van de adviseur is een belangrijk gegeven; de voorkeur gaat uit naar een adviseur zonder eigen belang, dus geen gebruiker van de BRT en niet gelieerd aan een software leverancier met commercieel belang.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Organisatie sensitief en adviesvaardig; • Resultaatgericht; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Kwaliteitsgericht. • Analytisch sterk door bondig en met focus te rapporteren. Tegelijk in toelichting goed in staat te verdiepen op inhoud en structuur.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

30 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster

40 %

U geeft een beschrijving van uw kennis en ervaring op het gebied van grootschalige topografie, basisregistraties met meer bronhouders, (automatische) generalisatie naar kleinere kaartschalen en de hiervoor gebruikte software, infrastructuur, data opslag en bijbehorende standaarden. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster

30 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 160,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 10 december 204 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.


Reageer nu op deze opdracht!

5270 - Projectadviseur Topografie