Projectleider / beheerder ondergrondse containers

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 4368
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners en intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden.

De organisatie is in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijkheid en verbinding.

Opdracht
Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar een professional die kan ondersteunen bij het grondstoffenbeheer, specifiek gericht op afvalinzameling. De focus ligt op het coördineren van trajecten rondom inzamelmiddelen, zoals containers. Dit omvat het bepalen van potentiële locaties voor inzamelmiddelen op basis van gemeentelijke richtlijnen en overleg met interne collega’s en de inzamelaar (RMN). Belangrijk is om huishoudens in kaart te brengen in combinatie met de loopafstanden naar inzamelpunten. Op basis hiervan wordt een ontwerp voor een locatieplan opgesteld, dat wordt afgestemd om de informatie duidelijk naar inwoners en media te communiceren.

Verder moet inzicht worden verkregen in de huidige situatie van inzamelmiddelen, waarbij indien nodig aanpassingen worden voorgesteld die in lijn zijn met het afvalbeleid. Ook is het belangrijk om de communicatie met inwoners goed af te stemmen en hen te informeren over geplande wijzigingen of verbeteringen in de afvalinzameling. Daarnaast kunnen aanvullende taken zoals het analyseren van gegevens over afvalscheiding aan bod komen, met als doel verbetervoorstellen te doen. De functie omvat ook het ondersteunen bij de implementatie van nieuwe inzamelmethoden, zoals het begeleiden van de communicatie bij het invoeren van betaalde grofvuilinzameling. Ook het afhandelen van meldingen en klachten omtrent inzamelmiddelen valt binnen deze opdracht. Tot slot is het belangrijk om toezicht te houden op de naleving van het gemeentelijk afvalbeleid en rapportages op te stellen voor intern gebruik.

Vereisten
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken binnen een gemeente.
2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van overzichten en rapportages.
3. Aantoonbare werkervaring met klantcontact en participatie.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring in de afval- en milieubranche of bij een gemeente op dit vakgebied (25 punten).
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in verkeerskunde, civiele techniek, of een gerelateerd vakgebied (20 punten).
6. Aantoonbare werkervaring in samenwerking en afstemming met stakeholders, inwoners e.d. (20 punten).
7. Aantoonbare kennis van contractafspraken met aannemers en leveranciers (15 punten).
8. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van afval (10 punten).
9. Uiterlijk beschikbaar voor 16 uur per week (5 punten).
10. Uiterlijk per 11 november 2024 beschikbaar (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Samenwerken
  • Communicatief vaardig
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgericht
  • Flexibel
  • Probleemoplossend vermogen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg).

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 21 en 28 oktober. De kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.
  • Opdrachtnemer zal nagaan of structurele aanwezigheid op kantoor noodzakelijk is om het aantal reiskilometers te beperken.
  • Correspondentie en adviesproducten worden zoveel mogelijk digitaal aangeleverd. Indien hardcopy benodigd, dan dubbelzijdig en op duurzaam papier.

De reactietermijn voor deze aanvraag duurt tot vrijdag 18 oktober 2024, 09:00 uur.