Aanvraagnummer: 4697
Organisatie: Gemeente Barneveld
Locatie: Gemeente Barneveld
Uren per week: 8 uur per week
Tarief: €0 - €110 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 2-12-2024
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 12-11-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Gemeente Barneveld wil een business case opstellen om het maaien van grasvelden en wadi’s zelf uit te gaan voeren. In een eerste analyse zijn de afwegingen opgenomen en is ook een grove berekening gemaakt van de kosten. Het is nu zaak om voorafgaand aan de kadernota 2025-2029 met een uitgewerkte business case te komen, waarin de impact op de organisatie en financiën concreet is uitgewerkt.
Projectopdracht
De projectopdracht vormt de hoofddoelstelling van de business case. De projectopdracht luidt als volgt:
“De business case geeft inzicht in de impact op de organisatie en financiën als de eigen dienst de maaiwerkzaamheden van grasvelden en wadi’s uit gaat voeren vanaf 2026.“
Om de projectopdracht uit te kunnen voeren, wordt in de business case invulling gegeven aan de volgende onderwerpen:
- Kwalitatieve en kwantitatieve kaders van de projectopdracht voor de buitendienst
- Uitwerking van benodigde capaciteit en materieel op basis van deze kaders
- Vergelijk in TCO (Total Cost of Ownership) tussen elektrisch aangedreven machines en machines met verbrandingsmotor
- Uitwerking van benodigde transport- en stallingfaciliteiten, inclusief impact op organisatie en financiën
- Verkenning hoe de capaciteit buiten het groeiseizoen wordt ingezet, inclusief de daarbij behorende financiële dekking.
- Verkenning van beschikbaarheid van mensen en materieel in de huidige markt, inclusief toets of aanvangsdatum 1 maart 2026 haalbaar is. En zo niet, inclusief analyse of 1 maart 2027 wel haalbaar is.
Opdrachtomschrijving
De projectleider stelt een business case op die concreet invulling geeft aan de projectopdracht. Voor dit project haal je informatie op binnen de gemeente Barneveld, bijvoorbeeld voor de vraag hoe stalling kan worden gefaciliteerd. Maar ook bij andere gemeenten voor hun ervaringen, tips & tricks. En bij bedrijven, bijvoorbeeld voor de TCO van elektrisch aangedreven machines.
De business case geeft een duidelijke uitwerking van de impact op de organisatie gemeente Barneveld. Dit resulteert in een advies aan de directie van Team Leefomgeving. De financiële impact wordt gedetailleerd uitgewerkt naar investeringen en exploitatie. De resultaten vanuit de business case zijn concreet genoeg om direct te kunnen verwerken in de kadernota en meerjarenbegroting 2026-2029.
De business case dient afgerond te zijn vóór 1 april 2025. Zodoende kan de besluitvorming die hierop volgt plaatsvinden in april, voorafgaand aan het definitief maken van de kadernota 2026-2029. De projectleider neemt deel aan deze besluitvorming en rondt de opdracht hierna af.
Verantwoordelijkheden
Zie opdrachtomschrijving
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 30 april 2025 voor 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In de cv neem je privé e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op. De kennismakinggesprekken vinden fysiek op de gemeentewerf, Kallenbroekerweg 121 plaats. De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen.
Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een projectleider functie in de afgelopen 10 jaar Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring bij een ambtelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar Aantoonbare ervaring met het uitwerken van haalbaarheidsstudies bij een ambtelijke organisatie. Geef praktijkvoorbeelden, het liefst 3. Aantoonbare ervaring met domein Beheer Openbare Ruimte. Geef aan hoeveel jaar ervaring
Aantoonbare ervaring met maaibeheer is een pre
Gunningscriteria
- Allereerst worden de eisen geverifieerd.
- Primaire selectie is op basis van de score op kwaliteit.
- Secundaire selectie is op basis van prijs.
- Definitieve selectie door opdrachtgever gebeurt door beoordeling van de inschrijving op gunningscriteria kwaliteit en prijs.
- Hieruit volgt een ranking (maximaal 3). Deze geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek (Interview).
- Aan de hand van de gespreksresultaten van de geselecteerden wordt één kandidaat geselecteerd.
Gunningscriteria Kwaliteit
20 %Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een projectleider functie in de afgelopen 10 jaar
30 %Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring bij een ambtelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
20 %Aantoonbare ervaring met domein Beheer Openbare Ruimte. Geef aan hoeveel jaar
30 %Aantoonbare ervaring met het uitwerken van haalbaarheidsstudies bij een ambtelijke organisatie, met voorbeelden.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 110,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Tijdens het interview zullen we de volgende competenties toetsen:
- Je bent communicatief sterk
- Je bent resultaatgericht, zelfstandig en een echte teamspeler
- Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit
- Je hebt gedegen kennis van de P&C cyclus
- Je bezit een breed perspectief op strategisch, tactisch en operationeel niveau
- Je bent nauwgezet en analytisch
Interviewfase
- Uit de beoordeling van de gunningscriteria en prijs volgt een ranking (maximaal of 3). Deze geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek (Interview).
- Aan de hand van de gespreksresultaten van de geselecteerden wordt minimaal één kandidaat geselecteerd.
- De interviews zullen plaatsvinden op de gemeentewerf, Kallenbroekerweg 121 op donderdag 21 november 2024. Gelieve hier rekening mee te houden.