Aanvraagnummer: 908
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den Ijssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Uren per week: 32 tot 36 per week
Tarief: €97,50 per uur
Duur van de opdracht: Tot en met 1 december 2024
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-06-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 29-04-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 160 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 27 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Onder het Sociaal Domein vallen alle inspanningen die verricht worden omtrent participatie, zelfredzaamheid, gezondheid, maatschappelijke ondersteuning en jeugd. Dit gebeurt primair op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Participatiewet, de Jeugdwet en de Wet publieke gezondheid.
Als team staan we voor een inclusieve samenleving, een samenleving waar iedereen mee telt en naar vermogen mee kan doen. We zijn er voor de kwetsbaren in de samenleving. We streven naar een Krimpen aan den IJssel zonder armoede en mentale problemen. De uitvoering van de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Participatiewet, Wet publieke gezondheid en Wet inburgering dienen op zo’n kwalitatief niveau te zijn dat voldoende maatschappelijke participatie in de samenleving kan ontstaan.
Opdracht
- Je implementeert een gecoördineerde aanpak van Social Return binnen de gemeente Krimpen aan den IJssel, neemt deel aan overleggen in de regio die gericht zijn op de regionale aanpak SROI en onderhoudt contact met de clustervertegenwoordiger in Capelle aan den IJssel;
- Je past gemeentelijk Social Return beleid toe bij inkopen en aanbestedingen;
- Je informeert, ontzorgt en adviseert de opdrachtgever bij het toepassen en monitoren van Social Return;
- Je bent de schakel tussen het inkoopbeleid van de gemeente, collega’s binnen de gemeente en de arbeidsmakelaars binnen het Werkplein van IJsselgemeenten;
- Je gaat op zoek naar nieuwe kansen om Social Return creatiever in te vullen, waardoor ondernemers op een breder vlak iets terug kunnen doen voor de samenleving. Je werkt deze uit in voorstellen voor verbetering van uitvoering en inkoopbeleid;
- Je betrekt het Werkplein bij kansen om doelgroepen te matchen bij een aanbesteding met Social Return verplichting;
- Je houdt van acquisitie en legt werkbezoeken af bij lokale werkgevers en organisaties om inwoners in het Participatiewet bestand te kunnen laten uitstromen naar (betaald) werk. Daarnaast onderhoudt je contacten met de opdrachtnemer;
- Je monitort en accordeert realisaties SR-afspraken van opdrachtnemer (via kwartaalrapportages). Bij knelpunten of achterwege blijven van opdrachtnemer geeft de coördinator signalen en waarschuwingen af aan opdrachtnemer en informeert en/of betrekt opdrachtgever daarbij;
- Je adviseert opdrachtgever over wel/ niet realiseren van de SR afspraken door opdrachtnemer en eventueel sanctioneren van opdrachtnemer;
- Je stuurt opdrachtnemer brief met besluit over afhandeling en goedkeuring SR afspraak;
- Je werkt samen met verschillende stakeholders bij het opzetten van initiatieven om uitstroom te realiseren zoals Werkplein (IJsselgemeenten), vluchtelingenwerk, vrijwilligersorganisaties, sportverenigingen, zorginstellingen, regionale initiatieven en andere werkgevers.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 april 2024, 09.00 uur.
Competenties
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Betrouwbaar;
- Creatief;
- Proactief;
- Teamspeler;
- Doorzetter;
- Commercieel;
- Communicatief sterk.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als accountmanager (SROI)/coördinator werkgeversdienstverlening in de afgelopen 10 jaar in het sociaal domein bij een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het bevorderen van de samenwerking tussen externe partners en gemeente (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten)
8. Uurtarief maximaal € 97,50 exclusief BTW inclusief reiskosten woon-werk verkeer (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare kennis van de participatiewet blijkend uit aantoonbare werkervaring of een aantoonbare afgeronde cursus.
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met Social Return;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring accountmanager (SROI)/coördinator werkgeversdienstverlening in de afgelopen 10 jaar in het sociaal domein binnen een gemeentelijke organisatie.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 6 mei 2024 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
- Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.