Aanvraagnummer: 5274
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 06-01-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 2-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden 'vertrouwen, kracht en nabijheid'. De werksfeer is open en onze cultuur is informeel. Met zo'n 400 collega's werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Dit maakt het niet te massaal, houden de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Je eigen perspectief en waarde toevoegen wordt aangemoedigd. Waar je ook vandaan komt, wat je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent, een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zoeken geen perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, zwaktes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen aan te gaan.
Projectbureau
De werving vindt plaats onder aansturing van de ambtelijk opdrachtgever vanuit de directie van de gemeente Zeist. Als projectleider werk je nauw samen met team Vastgoed.
Opdracht
We zoeken een projectmanager voor de advies- en besluitvormingsfase en voorbereidingsfase voor de uitvoering van een interne aanpassing van ons gemeentehuis.
Per 1 januari 2025 komen er circa 100 consulenten van het sociaal domein in dienst bij de Gemeente Zeist. Dit versterkt de samenwerking en heeft als doel dat de dienstverlening en zorg voor onze inwoners nog beter wordt. Deze verandering heeft ook gevolgen voor de faciliteiten van onze organisatie.
Er is ruimte in ons gemeentehuis om het gebouw en de faciliteiten aan te passen. We grijpen dit moment ook aan om andere verbeteringen door te voeren. Denk aan (noodzakelijk) onderhoud, het verbeteren van arbo-gerelateerde aspecten, het aanpassen van faciliteiten aan de huidige manier van werken en het verder ontwikkelen van de dienstverlening richting inwoners en betrokkenen. Het is belangrijk dat het gemeentehuis de verbinding met inwoners optimaal faciliteert, wat ook wordt meegenomen in het project.
Wij werken volgens de methodiek Projectmatig Creëren Zeist (PMCZ). Dit is de leidraad van idee tot realisatie. De opdracht bestaat uit verschillende fasen en wij zoeken een projectmanager die fase 1 en 2 projectmatig kan opzetten en aansturen:
- Fase 1 (Q1 2024 - Q2 2024)
Vervolgonderzoeken en verkennen van mogelijkheden, inclusief uitwerking van mogelijkheden, consequenties, risico’s en financiële aspecten. Deze fase eindigt met advies en besluitvorming. - Fase 2 (Q2 2024 - Q4 2024)
Na besluitvorming start de ontwerpfase en de aanbestedingsfase voor de aanpassingen. Samenwerking met verschillende interne en externe partijen is cruciaal. - Fase 3 (Q4 2025 – 2026)
De uitvoerende fase, waarin de realisatie van de aanpassingen begint, valt niet onder deze opdracht.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement in de rol van project- of programmamanager op gebied van vastgoed- en/of huisvestingsopgaven;
3. Aantoonbare werkervaring met huisvestingsopgave met inpandige aanpassingen bij of voor een gemeente.
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedvraagstukken en verbouwings- en/of renovatieprojecten bij of voor een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het maken van huisvestingsadviezen en het betrekken van stakeholders (20 punten);
6. Aantoonbare ervaring met het aansturen van ontwerpprocessen en het aanbesteden van partijen (20 punten);
7. Aantoonbare ervaring in het adviseren van directie en bestuur (20 punten);
8. Een korte beschrijving van de 'visie op participatie van medewerkers', door de kandidaat zelf geschreven en toegevoegd bij het cv (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het profiel voldoet.
Competenties
- Je bent proactief, neemt initiatief en houdt tempo in het proces;
- Je werkt zorgvuldig en bent resultaatgericht;
- Je kunt daadkrachtig acteren in een bestuurlijke stuurgroep;
- Je bent een goede planner en houdt overzicht;
- Je hebt een helicopterview en bent uitvoeringsgericht van 'A tot Z';
- Je doorgrond vraagstukken en creëert verbinding tussen belangen;
- Je hebt een goed inlevingsvermogen bij precaire onderwerpen en kunt op directie- en bestuursniveau adviseren;
- Je bent analytisch en samenwerkingsgericht;
- Je schakelt snel tussen tactisch en operationeel niveau;
- Je bent scherp op uitgaven en beheert financiële overzichten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, conform de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 9 december 2024 om 09:00 uur. De genodigden ontvangen uiterlijk woensdag 4 december 2024 bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht en moet binnen 4 weken worden aangeleverd.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan als zodanig in het handelsregister.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 2 december 2024 om 09:00 uur.