Projectondersteuner team Gebiedsontwikkelingen

Logo van rijswijk met een gestileerde blauwe leeuw naast een schild en een tak met bladeren op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 3670
Organisatie: Gemeente Rijswijk
Locatie: Rijswijk
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €92,50 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016
naar 59.000 in 2023 en inmiddels is in het voorjaar van 2024 het aantal inwoners over de 60.000 heen. De komende jaren zet deze trend door. De stad is modern én historisch en stedelijk en groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Team
Het Team Gebiedsontwikkelingen (Team GO) is onderdeel van het Domein Ruimtelijke Ontwikkeling en focust zich op de lopende binnenstedelijke gebiedsontwikkeling in de Stadsas van Rijswijk. De Stadsas bestaat uit Bogaard Stadcentrum, Kessler Park eo, Te Werve Oost en het Havenkwartier. Het team bestaat uit projectleiders, omgevingsmanagers en projectsecretarissen/-ondersteuning. Het team is in 2023 opgezet en is daardoor organisatorisch aan het doorontwikkelen.

Opdracht
Als projectondersteuner heb je een heel divers takenpakket. In deze rol ondersteun je voor een aantal uur de teammanager, maar je zet je vooral in voor de organisatie en administratie van de gebiedsontwikkelingen. Dit doe je onder directe aansturing van de projectmanagers. Hierin heb je een proactieve rol, waarbij mensen je makkelijk kunnen vinden.

Denk hierbij aan de volgende taken:
-              Je maakt afspraken voor overleggen
-              Je hebt bij het organiseren van bijeenkomsten met bewoners en stakeholders
-              Je verzorgt en verstuurt vergaderstukken, stelt actielijsten op en bewaakt de voortgang van de uitvoering van deze acties
-              Je zorgt voor een goede dossiervorming
-              Je verzorgt de financiële administratie van de gebiedsontwikkelingen
-              Je zorgt voor het stroomlijnen van interne processen en procedures, waarbij de bestuurlijke stukken stroom belangrijk is
-              Je ondersteunt de teammanager bij alle voorkomende werkzaamheden

Door een positieve en klantgerichte instelling en door de bereidheid om breed samen te werken met anderen, zowel binnen als buiten het eigen team en de organisatie, ben je een echte spin in het web en draag je bij aan een hele grote binnenstedelijke gebiedsontwikkeling.

Hybride werken behoort tot de mogelijkheden. Hiervoor faciliteert de gemeente de opdrachtnemer ook met een mobiel en laptop. Echter, omdat je met veel afdelingen en externe partijen te maken hebt, is je zichtbaarheid en bereikbaarheid belangrijk. Daarom verwachten we dat je voor een groot deel van je werktijd, samen met de collega’s, op kantoor werkt.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau;
2. Uurtarief maximaal € 92,50 incl. reiskosten;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectondersteuner/-secretaris;
4. Minimaal 2 referenten opgegeven (naam, functie en telefoonnummer);

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectondersteuner of projectsecretaris in de gebiedsontwikkeling (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het voeren van een financiële administratie (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met verzorgen van vergaderstukken en sturen acties (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (10 punten);
9. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:
-              Je werkt geordend en gestructureerd;
-              Je bent zeer pro-actief;
-              Je bent flexibel en klantgericht;
-              Je werkt zelfstandig en toont initiatief;
-              Het structureren en stroomlijnen van processen zit in je DNA.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
Minimaal 1 maximaal 2.
Inschrijvingen met duo’s wordt niet geaccepteerd.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de periode 18 t/m 25 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 16 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.