Aanvraagnummer: 1469
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: €125 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 1-7-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 24-05-2024 06:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Uitdaging
Ben jij...
De consultant/architect die vanuit ons Demand Supply model de Regie/ICT Organisatie gaat vertegenwoordigen? Jij toetst nieuwe aanvragen vanuit de organisatie aan het beleid, de uitvoerbaarheid en de gevolgen voor beheer. Je haalt kennis en beleid op uit de organisatie en vertaalt dit in advies voor aanvragen. De ICT/Regie organisatie dekt alle diensten af rondom Cloud, on premise platformen, netwerk, werkplek, data & data integratie en Functioneel beheer voor de core applicaties. Daarnaast denk je mee in benodigd beleid en stem je geheel nieuwe aanvragen af met de architectuur board. Je schakelt met Domein architecten en opdrachtgevers over de gevolgen van nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast zal je in de overgebleven tijd acteren als project architect om een aantal projecten vanuit architectuur naar een goed HLD, DLD, PvA en implementatie te brengen.
De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een opnieuw aanbestede outsourcing van de ICT dienstverlening, waarvan het bewegen naar de Cloud een onderdeel is. Dit geldt niet alleen voor het platform maar ook voor onze verschillende werkplekoplossingen. Kennis van deze technieken en het mede kunnen vertalen van beleid naar uitvoer is key in deze rol. Als Provincie maken wij momenteel gebruik van Azure platform, M365 werkplek met intune maar ook AVD en windows werkplek. Ons netwerk is deels on premise en deels in Azure wat zaken complex maakt. Als data gedreven organisatie met een team wat zich richt op Geo en Data is dit ook een onderwerp waar je goed de gevolgen van moet kunnen overzien. Data integratie staat voor komend jaar op de agenda wat veel impact zal hebben op de wijze waarop wij met applicaties en data stromen gaan werken. Daarnaast ben je bekend met hoe je de behoeften van de Business kunt vertalen in oplossingen. Je doet dit gebruik makend van je ervaring met frameworks zoals Togaf en Archimate.
Als Regie Architect werk je binnen het architecten team van de Regie Organisatue wat is gepositioneerd in de ICT regieorganisatie van het programma Dienstverlening ICT.
De Regie architect is ook als generalist in staat om organisatiedoelen en –opgaven en opgestelde informatiearchitectuur te vertalen naar technische architectuurprincipes, standaarden en richtlijnen. Daarbij heeft en geeft de architect inzicht in de complexiteit van de provinciale informatievoorziening. Je kent de organisatiestructuren, de werkprocessen, de informatie (stromen), de applicaties en vooral de technische infrastructuur in hun onderlinge samenhang, en kan rekening houden met aspecten zoals informatiebeveiliging en beheer.
Wat ga je doen?
Je werkt Regie architect in het demand supply team waar jij de regie organisatie vertegenwoordigd. Je staat in nauw contact met de overige architecten en opdrachtnemers van de ICT organisatie. Ook zul je schakelen met de Cloud Domein architecten die de Cloud Strategie en Governance bewaken. En de werkplek en netwerk domein architecten en CLO’s die hun roadmaps en beleid mede bewaken. Je werk bepaal je samen met de nog te benoemen product owner die op zijn/haar beurt rapporteert aan de opdrachtnemer Cloud en Platform. Je bent zelfstandig en voldoende onderlegd om zaken op te starten en benodigde ontwerpen en beleid uit te werken en te prioriteren. Je bewaakt de navolging van het beleid en stuurt daar duidelijk op. Afwijkingen worden formeel besproken en vastgelegd indien toegestaan. Je hanteert daarbij specifieke methodes, technieken en hulpmiddelen. Daardoor ben je in staat om de inzichten vast te leggen en te documenteren conform standaarden. Dit geldt zowel voor de huidige omgeving als voor de gewenste. Je ondersteunt de migratie van huidig naar toekomstig door het toetsen aan en daar waar nodig opstellen van principes en standaarden.
Jij bent als Regie architect verantwoordelijk voor:
- Toetsing aanvragen aan PNB Cloud,Werkplek en data design, met bijbehorende uitansgpunten, governance en beleidskaders.
- Afstemmen functionele wensen met omliggende kaders (gebruikers referentiegroep/Office 365 team, I kolom).
- Reviewen, auditen en toetsen van door leveranciers opgeleverde designs en technische architectuur op voldoen aan gestelde kaders en rechtlijnen, juiste invulling van de gevraagde oplossing en in lijn met de ontwikkelwensen van PNB.
- Toetsen aan en aanleveren van kaders en richtlijnen waar provincie en dus de leverancier(s) zich aan moeten houden. Zowel technisch als bent de brugfunctie tussen informatie- en technische informatiearchitectuur.
- In samenwerking met Cloud architect(-en) (outsourcing) leveranciers en CLO’s uitwerken en actueel houden van (hoog over) technische architectuurkaders in meer concrete standaarden en richtlijnen.
- Mede met je collega’s bewaken en stimuleren werken onder architectuur.
- Waar nodig ondersteunen informatie adviseurs of adviseurs technische infrastructuur bij het beoordelen voorstellen van leveranciers.
- Participeren in architectuuroverleg incl. voorbereiding en opvolging.
- Beoordelen nieuwe of aangepaste wet- en regelgeving en waar nodig aanpassen technische architectuurkaders en –richtlijnen.
- Mede uitwerken van actuele thema’s in verdiepingsnota’s, ook in interprovinciaal verband (PPA factsheets). De nadruk ligt op technische architectuur. Hierbij rekening houdend met landelijke en interprovinciale referentiearchitecturen en ontwikkelingen.
- Mede uitdragen van de doelarchitectuur binnen de organisatie.
Kandidaatomschrijving
Wat verwachten we van jou?
Als onze Cloud/Werkplek Architect beschik je over:
- HBO ICT / Informatica / Business information management. Of vergelijkbare ervaring in Jaren. Dit blijkt uit CV.
- Aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken op het gebied van Cloud en Werkplek Data en integratie architectuur.
- Cloud Governance Training, Cloud TCO Training, Cloud Solution Training (Azure/M365/AVD).
- Aantoonbare kennis van architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF).
- Kennis van overheids architectuur (NORA en Petra).
- Minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als Cloud/Werkplek Architect, op het gebied van Governance, Design en beleid.
- Recente werkervaring (opgedaan na 2016) met architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF).
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met architectuurmodelleren op gebied van technische architectuur.
- Minimaal 3 jaar recente (na 2016) aantoonbare ervaring met het interpreteren van de nieuwste IT-trends en hun toepassingen bijvoorbeeld Office 365, Azure, Business Intelligence, Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big data, Saas/PaaS/IaaS oplossingen.
Eisen
Opleiding
Werkervaring
Werkervaring
Werkervaring
Werkervaring
Minimale werkervaring
Overige eisen
Gunningscriteria
Opleiding
- Kandidaat beschikt over minimaal HBO opleiding op het gebied van ICT/Informatica/BI-management. (15 %)
- Kandidaat beschikt over overige HBO of WO opleiding. (1 %)
Werkervaring
- > 3 jaar ervaring. (10 %)
- 1-3 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden. (5 %)
- <1 jaar ervaring. (1 %)
Werkervaring
- > 5 jaar ervaring. (10 %)
- 5-1 jaar ervaring. (5 %)
- <1 jaar ervaring. (1 %)
Werkervaring
- > 3 jaar ervaring. (20 %)
- 1-3 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden. (10 %)
- <1 jaar ervaring. (1 %)
Kennis en certificaten
- Kandidaat beschikt over kennis en certificaten (5 %)
- Kandidaat beschikt niet kennis of certificaten. (1 %)
Interview
Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).
Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.
We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.