Secretaris Programmabureau en Senior Beleidsadviseur Nationaal Programma Arnhem-Oost

Logo van Gemeente Arnhem met tekst "Gemeente Arnhem" in blauw met aan de rechterkant een gestileerd adelaarswapen.

Aanvraagnummer: 1871
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Gemeente Arnhem
Uren per week: 28
Tarief: €90 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 12 maanden
Sluitingsdatum: 10-06-2024 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Nationaal Programma Arnhem-Oost

Het Nationaal Programma Arnhem-Oost is een grootschalig en ambitieus programma gericht op de sociaaleconomische en fysieke revitalisering van vijf wijken in Arnhem-Oost. Het programma is ontworpen om de leefbaarheid, veiligheid en welzijn van de bewoners te verbeteren door middel van diverse integrale maatregelen. Het programma richt zich op verschillende kerngebieden zoals opvoeden en opgroeien, werk en inkomen, bestaanszekerheid, gezondheid, veiligheid, wonen en leefbaarheid. Het omvat een reeks projecten en activiteiten, waaronder het opzetten van proeftuinen en pilots, het implementeren van beleidsontwikkelingen en het faciliteren van samenwerkingsverbanden tussen verschillende stakeholders.

Het Nationaal Programma Arnhem-Oost werkt door middel van een gestructureerde en gecoördineerde aanpak, waarin samenwerking en participatie centraal staan. Het programma wordt aangestuurd door een programmabureau dat verantwoordelijk is voor de planning, uitvoering en monitoring van de diverse projecten. Het bureau werkt nauw samen met lokale en regionale overheden, maatschappelijke organisaties, bedrijven en bewoners om de gestelde doelen te bereiken.

Het programma werkt met een breed scala aan partners, waaronder de gemeente Arnhem, provinciale en nationale overheidsinstanties, onderwijs- en zorginstellingen, woningcorporaties, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Het is bedoeld voor de bewoners van Arnhem-Oost, met speciale aandacht voor kwetsbare groepen. Door actieve bewonersparticipatie en betrokkenheid van diverse stakeholders wordt gestreefd naar duurzame en inclusieve verbetering van de wijken.

DE OPDRACHT

Secretarisdeel (50%)

Hoofdtaken:
Het organiseren en beheren van de backoffice van het programmabureau, inclusief planning, organisatie en verslaglegging. Dit omvat onder andere de volgende werkzaamheden:

  1. Bewaken van de planning en voortgang van het programma op alle onderdelen:
    • Zorgdragen voor een gedetailleerde planning en het bewaken van deadlines en mijlpalen.
  2. Opstellen van agenda's en maken van verslagen van bijeenkomsten:
    • Voorbereiden van agenda's voor vergaderingen met relevante stakeholders.
    • Notuleren en documenteren van de besproken punten en acties.
  3. Onderhouden van contacten:
    • Actief contact onderhouden met leden van het programmateam, werkgroepen en de denktank.
  4. Verzorgen van de interne communicatie:
    • Ontwikkelen en distribueren van interne communicatie, zoals nieuwsbrieven en updates.
  5. Functioneel aansturen van het ondersteuningsteam:
    • Coördineren en aansturen van het ondersteuningsteam om efficiëntie en samenwerking te bevorderen.
  6. Organiseren van bijeenkomsten van de denktank:
    • Plannen en faciliteren van bijeenkomsten voor de denktank, inclusief logistieke en inhoudelijke voorbereidingen.

Senior Beleidsadviseursrol (50%)

Hoofdtaken:
Verantwoordelijk voor beleidsadvies en -ontwikkeling binnen het Nationaal Programma Arnhem-Oost. Dit omvat onder andere de volgende werkzaamheden:

  1. Zorgdragen voor de verbinding tussen de drie programmalijnen:
    • Coördineren en faciliteren van samenwerking en communicatie tussen de verschillende programmalijnen.
  2. Beleidsontwikkelingen in proeftuinen en pilots:
    • Initiëren en begeleiden van innovatieve beleidsprojecten en experimenten.
  3. Proces- en procedureafspraken maken:
    • Ontwikkelen en implementeren van werkprocessen en procedures binnen het programmabureau.
    • Opstellen van werkafspraken met partnerorganisaties binnen de alliantie AO.
  4. Samenwerken met stafcollega’s:
    • Effectief samenwerken met de controller, gegevensmanager, HR-adviseur en collega's van de afdeling data om integrale beleidsuitvoering te waarborgen.
  5. Ondersteunen en begeleiden van monitoring en evaluatie:
    • Ondersteunen van de monitoring en evaluatie van programma-acties en resultaten binnen de drie programmalijnen.
  6. Vertegenwoordigen van het programma:
    • Vertegenwoordigen van het programma bij regionale en landelijke beleidsoverleggen en stakeholdersbijeenkomsten.
  7. Ondersteunen en adviseren van de programmaleider:
    • Geven van strategisch advies en ondersteuning aan de programmaleider over beleidskwesties en strategische ontwikkelingen

Duidelijke resultaten

  • Gedetailleerde planning Programmabureau is gemaakt.
  • Agenda's en verslagen van bijeenkomsten van Alliantie AO zijn vastgelegd.
  • Nieuwsbrieven en updates zijn met regelmaat verstuurd.
  • Bijeenkomsten zijn georganiseerd.
  • Er is sprake van duidelijke input in de innovatieve beleidsprojecten/experimenten.
  • Werkprocessen en procedures binnen het programmabureau zijn gereed. Werkafspraken met partnerorganisaties binnen de Alliantie AO zijn gemaakt.

Verantwoordelijkheden

  • Bewaken van de planning en voortgang van het programma op alle onderdelen
  • Opstellen van agenda's en maken van verslagen van bijeenkomsten
  • Onderhouden van contacten
  • Verzorgen van interne communicatie
  • Functioneel aansturen van het ondersteuningsteam
  • Organiseren van bijeenkomsten van de denktank
  • Zorgdragen voor de verbinding tussen de drie programmalijnen
  • Beleidsontwikkelingen in proeftuinen en pilots
  • Proces- en procedureafspraken maken
  • Samenwerken met stafcollega's
  • Ondersteunen en begeleiden van monitoring en evaluatie
  • Vertegenwoordigen van het programma bij regionale en landelijke beleidsoverleggen en stakeholdersbijeenkomsten.
  • Ondersteunen en adviseren van de programmaleider

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m of in ieder geval 1 juli tot en met 31 december 2024 voor 28 uur per week. Kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 14 juni in de ochtend via teams. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.

Eis 2. Opleiding (minimale opleiding): Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. Gevraagde werkervaring: Kandidaat beschikt over relevante en recente werkervaring in het sociaal domein. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Nauwkeurig Samenwerken Organiseren Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.

Eis 5. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Zie bijlage OSV Gemeente Arnhem. Tevens ga ik ook akkoord met de algemene voorwaarden van broker Headfirst (www.headfirst.nl).

Eis 6. Fysieke aanwezigheid. Aanwezigheid op locatie in Arnhem is vereist voor bepaalde vergaderingen en bijeenkomsten.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

20 %

Wens 1. Minimale werkervaring: Recente werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als senior beleidsadviseur Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

25 %

Wens 2. Minimale werkervaring: Werkervaring opgedaan in een coördinerende rol met multiple stakeholders. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

30 %

Wens 3. Kennis: Kennis van stand van zaken en uitdagingen (op sociaal en fysiek domein) in kwetsbare wijken van Arnhem. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

25 %

Wens 4. Kennis van: Kennis of affiniteit met juridische zaken Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 90,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op 14 juni tussen 9.00-12.00 uur via MS Teams. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.

Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.