Secretaris Sociaal Domein

Logo met een grijze leeuw en een rode diagonale lijn over het woord "Amersfoort" in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 1927
Organisatie: Gemeente Amersfoort
Locatie: Gemeente Amersfoort
Uren per week: 24 per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 19-08-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 24-06-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Je gaat werken bij Bureau Regio Amersfoort (BRA), een klein hecht team, dat de intergemeentelijke samenwerking aanjaagt en ondersteunt.

Voor het Sociaal Domein doet het bureau dit voor en met de gemeenten Amersfoort, Baarn, Bunschoten, Eemnes, Leusden, Soest en Woudenberg, en, op onderdelen, gemeente Nijkerk. De medewerkers van BRA zijn o.a. werkzaam op het gebied van economie, ruimte, wonen, mobiliteit, duurzaamheid en het sociaal domein.

LET OP!
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv's indient en zo kan sturen op wie in de top komen, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 offerte/kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.

Urenregistgratie/facturatie
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijninhuurdesk op GemeenteAmersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.


Kandidaatomschrijving

Als secretaris sociaal domein werk je nauw samen met collega's van de deelnemende gemeenten. Je weet jezelf goed te positioneren tussen ambtenaren, bestuurders en raden en je weet dingen voor elkaar te krijgen zonder dat je processen volledig naar je toetrekt.

Je begrijpt de complexiteit van gevoelige (bestuurs)processen, volgt (boven)regionale ontwikkelingen en weet de samenwerking te bevorderen.

Je adviseert de regionaal portefeuillehouder sociaal domein en bent secretaris van de Stuurgroep Sociaal Domein (SSD) en het Bestuurlijk Overleg Sociaal Domein (BOSD). In die hoedanigheid zorg je voor de agendering van stukken, de publicatie daarvan op de website en je verzorgt het verslag van de vergadering. Je bent verantwoordelijk voor de planning, logistiek, voorbereiding en afhandeling van de overleggen. Daarbij hoort een goede inhoudelijke voorbereiding en afhandeling van besluiten en vergaderstukken.
Je bent verantwoordelijk voor de (inhoudelijke) voortgangsrapportage en voert alle uit de vergadering voortkomende acties uit.

Aangezien je de enige medewerker bent binnen BRA die zich bezighoudt met het sociaal domein, voer je alle werkzaamheden die met het sociaal domein verband houden uit.

Eisen

Opleiding
De kandidaat heeft minimaal aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente, op het CV aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie bij een overheidsorganisatie (gemeente of regio) binnen het sociaal domein (arceer het antwoord met een blauwe kleur).
Referentie vereist

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Kennis en ervaring
De kandidaat heeft relevante meerjarige ervaring met processen met meerdere publieke stakeholders (op CV aantoonbaar) in het sociaal domein.
Weging: 20 %


Kennis en ervaring
De kandidaat heeft specifieke ervaring met het verder brengen van sociale opgaven, bij voorkeur op het regionale schaalniveau. Toon duidelijk aan met het CV.
Weging: 20 %


Regio Amersfoort
Relevante ervaring in of affiniteit met de Regio Amersfoort.
Weging: 10 %


Secretariële ervaring
Relevante ervaring met agendering en verslaglegging van ambtelijke en bestuurlijke overleggen (op CV aantoonbaar).
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria:
  • zeer goede communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk
  • kan makkelijk schakelen tussen strategie, beleid en uitvoering
  • resultaat- en samenwerkingsgericht
  • gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en goed (luisterend) bestuurlijk gesprekspartner
  • analytisch vermogen waardoor de kandidaat snel kan schakelen en hoofd- en bijzaken goed van elkaar kan onderscheiden
  • ervaring met regionale processen, liefst binnen regio Amersfoort

Weging: 20 %

Interviewplanning

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. De interviews vinden plaats op woensdag 3 juli.