Aanvraagnummer: 4701
Organisatie: Gemeente Weststellingwerf
Locatie: gemeente Weststellingwerf
Uren per week: 32 - 36 uur per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Friesland
Startdatum: 1-12-2024
Optie tot verlenging: ja, 2x 6 maanden
Sluitingsdatum: 05-11-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.
Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.
Voor het OWO cluster FA zijn wij op zoek naar een financieel adviseur
Je functie
Als financieel adviseur werk je binnen het gemeentelijk samenwerkingsverband tussen Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland (OWO). Samen met je collega’s werk je aan de producten van de P&C-cyclus, zoals de jaarrekening, kadernota, begroting en programmarapportage. Je speelt een essentiële rol in het efficiënt en accuraat voeren van de financiële administratie binnen het samenwerkingsverband.
Je ondersteunt en adviseert het management en collega's op financieel-administratief gebied. Dit omvat het onderzoeken en vertalen van ontwikkelingen, wetgeving en procedures op financieel beleidsterrein, en het geven van zowel gevraagd als ongevraagd advies aan bestuur, MT en collega’s. Indien nodig vertegenwoordig je de OWO gemeenten in diverse interne en externe werkgroepen, met bewustzijn van de politieke omgeving en dynamiek.
Werkzaamheden als financieel adviseur:
- Samenbrengen van financiële data en trends om inzicht te verkrijgen in de financiële prestaties van de gemeente.
- Opstellen van gedetailleerde financiële rapporten en adviezen voor het managementteam en andere belanghebbenden, gericht op diverse gemeentelijke programma's.
- Geven van advies aan het management over budgettering, kostenbeheersing en financiële planning.
- Verstrekken van periodieke aangiften waaronder de aangifte omzetbelasting en Informatie voor Derden (Iv3) aan Rijksoverheid.
- Ondersteunen bij het opstellen, monitoren en naleven van de begroting en het meerjarenplan.
- Identificeren en implementeren van mogelijkheden voor procesverbetering en kostenbesparing binnen de organisatie.
- Samenwerken met verschillende afdelingen om financiële doelstellingen te behalen en risico's effectief te beheersen.
Waar ga je werken?
Je komt te werken in het team Administratieve Ondersteuning en Verzekeringen. Dit team biedt ondersteuning op het gebied van personeels- en salarisadministratie, financiële administratie en verzekeringen. Het cluster bestaat uit vier collega’s. In onderling overleg worden de taken verdeeld en jij bent het aanspreekpunt van één van de drie OWO-gemeenten. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op alle locaties van de drie OWO-gemeenten, maar je standplaats is Wolvega.
Verantwoordelijkheden
Wat verwachten we van jou
Je hebt/bent:
- Een afgeronde hbo-diploma in een financiële richting zoals Bedrijfseconomie of Accountancy;
- We verwachten van jou dat je een hands-on mentaliteit hebt, zelfstandig en proactief kunt werken en resultaatgericht bent.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je hebt een ondernemende instelling bij het verbeteren van processen.
- Ervaring met SAP (iFinancien), evenals kennis van BTW en wet- en regelgeving op het gebied van gemeentefinanciën. Denk hierbij aan de toepassing van het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV)
- Ervaring met het opstellen van een gemeentelijke jaarrekening.
- Ervaring met Office waaronder Excel.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 28 februari 2025 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Minimaal drie jaar ervaring als (senior) financieel administrateur Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.
Relevante HBO+ opleiding zoals bv. bedrijfseconomie Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
Prijs (eisen)
Geen limieten
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding (BPK) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BPK komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ((uw prijs - laagste prijs) * (100 / (hoogste prijs - laagste prijs)))
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = (prijs score * prijs weging) + (kwaliteit score * kwaliteit weging)
Gunningscriteria (wensen)
40 %Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van HBO Financien Externe heeft de gevraagde opleiding afgerond (250 punten) Externe is op dit moment bezig met de gevraagde opleiding (125 punten) Externe heeft niet de gevraagd opleiding (0 punten)
40 %Externe beschikt over 3 jaar recente werkervaring op het gebied van financiele administratie Externe heeft de aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (250 punten) Externe heeft 2 tot 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (125 punten) Externe heeft geen aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (0 punten)
20 %Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie. Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten) Externe heeft 1 tot 2 jaar aantoonbare ervaring zoals omschreven (100 punten) Externe heeft geen aantoonbare ervaring zoals omschreven (0 punten)
Het interview
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op het (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt in principe geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken Leverancier begint in principe weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere Externen in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de totaalscore op prijs en kwaliteit uit de schriftelijke beoordeling doorslaggevend zijn voor de Gunningsbeslissing. Indien de totaalscore ook gelijk is, zal de score op kwaliteit doorslaggevend zijn voor de Gunningsbeslissing. Indien ook deze score op kwaliteit gelijk is, zal de score op prijs doorslaggevend zijn. Indien ook deze score gelijk is, zal de Gunningsbeslissing plaatsvinden door loting in het bijzijn van een notaris.
In de voorgaande alinea wordt de term “in principe” gebruikt, aangezien Gemeente Weststellingwerf zich uitdrukkelijk het recht voorbehoudt om een Externe tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die Inschrijver/Externe heeft gegeven op de verschillende kwalitatieve (sub)gunningscriteria.
Indien Gemeente Weststellingwerf van mening is dat de Externe op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet dan wel een zodanige lagere score op de kwalitatieve (sub)gunningcriteria had dienen te krijgen, dat hij op basis van hetgeen in de Offerteaanvraag daaromtrent is vermeld, niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal Gemeente Weststellingwerf de Externe uitsluiten van gunning van de Opdracht.
In dat geval heeft Gemeente Weststellingwerf het recht maar niet de verplichting om een andere Externe uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de rangorde daarvoor in aanmerking zou komen.
De interviews worden uitgevoerd door medewerkers van Gemeente Weststellingwerf. Deze personen beoordelen elke Externe op gelijke wijze op basis van de hieronder genoemde persoonlijke competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke Leverancier het voornemen tot gunning ontvangt. Deze Leverancier heeft uiteindelijk de beste prijs-/kwaliteitsverhouding en komt daarmee in aanmerking voor voorlopige gunning van de Opdracht. Indien in de Opdracht een inhuurbehoefte van meer dan 1 persoon wordt gevraagd worden de best scorende Externen uit de interviewfase geselecteerd.