Fraud Blocker Senior Financieel Adviseur - Freelance Opdrachten

Senior Financieel Adviseur

Logo van gemeente landsmeer met twee gestileerde paarse vraagtekens met horizontale strepen.

Aanvraagnummer: 1463
Organisatie: Gemeente Landsmeer
Locatie: Landsmeer
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en grote onderlinge verbondenheid. Met het organisatie ontwikkelplan zijn we gestart om als organisatie in te spelen op veranderingen waarbij we investeren in onze medewerkers, die veel ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. Van onze medewerkers vragen wij dat zij actief meedenken en werken aan zowel de eigen ontwikkeling als die van de organisatie. Hiertoe biedt de gemeente Landsmeer alle kansen om jezelf te blijven ontwikkelen, nieuwe werkwijzen te ontdekken en te implementeren. Resultaatgerichtheid, verantwoordelijkheid, pro activiteit, verbinden en communicatie zijn hierbij onze sleutelwoorden.


Opdracht

De gemeente Landsmeer is op zoek naar een ervaren Senior Financieel Adviseur die verantwoordelijk zal zijn voor het ontwikkelen van financieel beleid en het adviseren van de beleidsafdelingen, managementteam en het College van B&W. De adviseur zal een sleutelrol spelen in het opstellen en ontwikkelen van de planning & control-documenten, zoals de begroting, tussentijdse rapportages en de jaarrekening.

- Ontwikkelen en adviseren over financieel beleid en financiële strategieën;
- Adviseren van het managementteam en het College;
- Opstellen en analyseren van periodieke financiële rapportages en jaarrekeningen;
- Adviseren en ondersteunen van de beleidsafdelingen en budgethouders bij financiële vraagstukken;
- Implementeren van verbeteringen in financiële processen en systemen;
- Leiden van specifieke projecten gerelateerd aan financiële vraagstukken binnen de gemeente;
- Je levert gegevens voor de P&C cyclus en stelt de P&C producten op;
- Je verwerkt de P&C producten in de financiële administratie en LIAS;
- Je verricht werkzaamheden voor het opstellen van de jaarrekeningen, in het bijzonder de balansen en het balansdossier (t.b.v. de externe accountant);
- Opstellen van periodieke rapportages.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en het controleren of opstellen van P&C producten (ligt dit duidelijk toe in het cv);
3. Aantoonbare kennis en werkervaring met de BBV;
4. Aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy (30 punten);
6. In het bezit van een RA-titel (Registeraccountant) (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en/of het controleren en/of opstellen van P&C producten van overheidsinstanties (30 punten)
8. Aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal


Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, gezien de aard van de werkzaamheden behoort thuiswerken in beginsel niet tot de mogelijkheden, tenzij in overleg. Fysieke aanwezigheid is het uitgangspunt.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 mei 2024 tussen 10.00 uur en 15.00 uur, en zullen via MS Teams plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.