Aanvraagnummer: 4766
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28-32 uur
Tarief: €125 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 12-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met dit motto verbinden we onze ambities voor de toekomst van Hilversum met de huidige wensen en behoeften van de inwoners.
De afgelopen jaren hebben we een fundament gelegd om Hilversum verder op te bouwen. We vinden het belangrijk om naar elkaar om te kijken, goed bereikbare voorzieningen te bieden voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten te creëren. We wensen dat inwoners voor elkaar zorgen en zaken in hun eigen buurt kunnen regelen. Waar nodig bieden we zorg of ondersteuning. Er is echter meer: toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen voor sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we in de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Wat houdt je functie in?
Als planeconoom ben je de rechterhand van de projectmanagers voor de financieel-economische kant van ruimtelijke plannen. Je geeft inzicht in de financiële voortgang en resultaten van (lopende) projecten en zorgt voor een financieel-economische onderbouwing van politieke keuzes binnen het ruimtelijk domein. Je werkt samen met je collega-planeconoom aan diverse projecten en bent elkaars sparringpartner. Samen werken jullie aan de ontwikkeling van projectbeheersing en financiële strategie. Je werkt organisatiebreed en neemt het initiatief om andere afdelingen of teams tijdig te betrekken. Verder werk je nauw samen met de projectcontroller, juristen en risico- en planningsmanagers. Je houdt ontwikkelingen in het vakgebied scherp in de gaten en deelt deze kennis met je collega’s.
Wat ga je concreet doen?
- Verantwoordelijk voor een actuele en correcte meerjarenprognose gebiedsontwikkeling.
- Opstellen van kosten-batenanalyses, haalbaarheidsonderzoeken, grondexploitaties en plankostenberekeningen.
- Financieel advies uitbrengen voor herstructureringslocaties en gebiedsontwikkelingen.
- Onderhandelingen voeren om goede financiële afspraken te maken met marktpartijen en/of publieke partijen over gebiedsontwikkelingen, exploitatieovereenkomsten en gronduitgiften.
- Advies uitbrengen bij kleine inbreidingslocaties en kostenverhaal bij derden.
- Toetsen van (nieuwe) initiatieven van derden en hierbij adviseren over (de hoogte van) het kostenverhaal.
- Met de projectcontroller de grondexploitaties bewaken en tijdig kansen en risico’s signaleren.
- Jaarlijks actualiseren van de grondexploitaties.
- Bijdragen aan het formuleren en uitvoeren van grondbeleid binnen de gemeente. Dit omvat het zorgen voor de financiële onderbouwing en monitoring daarvan. Input geven bij beleidsdocumenten zoals de omgevingsvisie, nota kostenverhaal en grondbeleid en strategische visies.
- Adviseren over (verwervings-)kansen voor nieuw te ontwikkelen locaties en grond aan- en verkopen.
Specifiek voor deze opdracht:
- Begeleiden en instrueren van beginnend planeconomen, zodat zij het vakgebied leren kennen en zelfstandig werkzaamheden kunnen uitvoeren. Verwacht wordt dat dit twee medewerkers betreft.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelorniveau.
2. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
3. Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar als planeconoom bij gebiedsontwikkelingsprojecten in een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners.
Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO+ op het gebied van gebiedsontwikkeling of planeconomie (30 punten).
5. Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar als planeconoom voor gebiedsontwikkeling bij een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners (30 punten).
6. Ervaring met het opstellen van grondexploitaties, kostenverhaalsberekeningen en de meerjarenprognose gebiedsontwikkeling (20 punten).
7. Ervaring in het begeleiden en ontwikkelen van beginnend planeconomen (10 punten).
8. De kandidaat stelt zich voor in een persoonlijke motivatie en legt uit waarom hij of zij geschikt is voor deze opdracht, specifiek met betrekking tot het begeleiden van beginnende planeconomen (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch.
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
- Flexibel.
- Accuraat.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg met de teammanager. Minimaal 75% van de tijd op kantoor gemeente Hilversum.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 18 november 2024 tussen 11:00 uur en 13:00 uur. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 november 2024 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Een VOG-screening wordt uitgevoerd volgens de procedures van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P-screening maximaal 8 weken. De kosten voor de VOG zijn opgenomen in het uurtarief.
- Geen reiskostenvergoeding voor de ingehuurde kandidaat die voor Hilversum komt werken. Het uurtarief omvat reiskosten woon-werkverkeer. Eventuele werk-gerelateerde reiskosten kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
- ‘Bring your own device’ van toepassing. De kandidaat dient een eigen mobiele telefoon met abonnement mee te nemen voor zakelijke contacten. Dit geldt ook voor een laptop of iPad.
- Opdrachtnemers die personeel ter beschikking stellen, moeten in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 12 november, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.