Senior Salarisadministrateur

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 4125
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 10-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Je werkt continu samen met collega’s om dat voor elkaar te krijgen. We staan voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te verbeteren. We richten ons op onze klant en vormen op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Je maakt onderdeel uit van het team P&O. Dit team bestaat uit 15 bevlogen professionals, onder andere P&O adviseurs, bedrijfskundig adviseurs, recruiters en personeels- en salarisadministrateurs. Je werkt nauw samen met twee andere salarisadministrateurs, twee medewerkers van de personeelsadministratie en drie collega’s die het personeelssysteem inrichten.

Opdracht
Als Salarisadministrateur spring je in op een grote ontwikkeling binnen de gemeente Zeist. We worden in 2025 de werkgever voor de professionals die nodig zijn voor de uitvoering van de Jeugdwet en de WMO. We krijgen er ongeveer 90 collega’s bij. Deze collega’s ontvangen in het najaar allemaal een arbeidsovereenkomst van ons en krijgen in januari 2025 hun salaris van de gemeente Zeist. Hierbij kunnen we jouw ondersteuning op het gebied van salarisadministratie goed gebruiken! We willen zorgen dat de individuele afspraken over het arbeidsvoorwaardenpakket in Zeist zorgvuldig worden doorgevoerd. De medewerkers die in dienst komen kiezen onder welke cao zij vallen.

  • Je controleert of de personeelsadministratie de nieuwe collega’s juist heeft ingevoerd in ons Personeel informatiesysteem (AFAS);
  • Je springt in de piekmomenten bij de reguliere werkzaamheden van de salarisadministratie. Denk aan het doen van controles, beantwoorden van vragen van medewerkers en verwerken van de verloning.
  • Je doet kennis op van de drie nieuwe cao’s en helpt mee om te zorgen dat de afspraken in de cao’s geborgd zijn in de dagelijkse werkzaamheden van de salarisadministratie;
  • Je controleert of de looncomponenten die zijn aangemaakt door collega’s correct zijn;
  • Je controleert de verloningsprocessen en geeft verbeterpunten door. Denk aan: de totstandkoming van de salarisrun, afwikkeling van de salarisrun (pensioen- en belastingaangifte), het controleren van workflows in AFAS;
  • Je verricht handmatige werkzaamheden voor taken die nog niet in workflows zijn opgenomen;
  • Je maakt je de koppeling met de journaalstructuur bij onze gemeente eigen en past deze toe op je werkzaamheden.

Je zorgt ervoor dat wat je collega’s doen voor het inrichten van AFAS correct wordt vertaald naar de praktijk.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024, voor 16 uur per week;
2. Afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur;

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur bij een gemeente; (10 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met een van de volgende cao’s: Cao Sociaal Werk, Cao Jeugdzorg of Cao Gehandicaptenzorg; (30 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met minimaal 8 verschillende cao’s; (25 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met AFAS; (15 punten)
8. Aantoonbare afgeronde opleiding PDL (Praktijkdiploma loonadministratie). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Accuraat en kritisch;
  • Dienstverlenend en samenwerkingsgericht;
  • Stressbestendig;
  • Goed in plannen en organiseren;
  • Zelfstartend;
  • Effectief in communicatie;
  • Proactief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op maandag tot en met vrijdag (dinsdag is een vaste dag, overige dagen in overleg). Hybride werken is mogelijk. Dinsdag is een vaste werkdag op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 15 oktober 2024 in de middag. Kandidaten die uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 oktober 2024 bericht.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 10 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.