Service Delivery Manager

Rode banner met witte tekst met de tekst "provincie noord-brabant" in hoofdletters.

Aanvraagnummer: 1840
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: €120 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 11-06-2024 06:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
Ben jij...
.. degene die ad interim SDM die ons gaat helpen ITIL implementatie te ondersteunen en ons te selecteren ITSM tool gaat implementeren vanuit de juiste proces inrichting. Ben jij iemand die handson dit samen met de verschillende teams gaat implementeren en onze externe leverancier gaat aansturen? Ook wanneer er tussen leverancier, ICT regieorganisatie en interne klant onduidelijkheden of tegenstrijdige belangen spelen? Dan zou jij wel eens helemaal op je plek kunnen zijn als onze Service Delivery Manager ITSM!

Wat ga je doen?
De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een recente outsourcing van de ICT dienstverlening. In deze snel veranderende omgeving en tijden waar veel veranderingen spelen is het noodzakelijk dat onze processen en de afstemming met onze outsourcing leverancier goed lopen en is intern borgen van de processen belangrijker dan ooit.

Als SDM Manager werk je binnen de ICT regieorganisatie van programma Dienstverlening ICT. Jij en de huidige Service Delivery managers vormen samen een team waarin jij leidend zult zijn bij het traject implementeren ITSM tooling, zij lerend, dit doe je ondersteund door onze proces managers en architect en contract managers. Als SDM ga je alle ITIL processen die in kaart gebracht zijn mee helpen af te ronden en aan te passen zodat deze zonder problemen weer gegeven kunnen worden in onze ITSM tooling, je gaat ook ondersteunen bij het onboarden van nieuwe leveranciers en het nog verder invullen van ontbrekende processen op nieuwe dienstverlening. Die doe je in afstemming met Ons Loket (onze helpdesk), het testcentrum, Functioneel beheer en onze outsourcings partner. Met als doel het bereiken van een goed lopende ITIL processen waar een rapportage lijn in is en waar transparant op gestuurd kan worden. Maar bovenal waarbij onze medewerkers de informatie/communicatie krijgen die zij mogen verwachten.

Jij als Service Delivery Manager bent verantwoordelijk voor:

  • Het borgen van reeds beschreven ITIL proces in de ITSM tool en daar waar nodig deze aanvullen met in de proces inrichting in het ITSM tool van een duidelijke flow, rollen en verantwoordelijkheden.
  • Ondersteunen bij het beschrijven van aanvullende (ITIL) processen en ook deze waar nodig borgen in de ITSM tool.
  • Het opstellen van requirments en afspiegelen en implementeren in de nieuwe ITSM tool.
  • Het zorgen voor de juiste templates en stuur-rapportages.
  • Het inregelen van het proces met de betrokken afdelingen en onze leveranciers. We verwachten dat jij daar duidelijk aangeeft wat kwalitatief en kwantitatief nodig is om het proces in te voeren.
  • Coachen van de betrokken partijen in hun rol en in het proces, zodat de beoogde verandering mogelijk wordt gemaakt.
  • Komt met voorstellen voor verbetering mbt processen rollen en inrichting.
  • Je rapporteert over de status en issues aan de SDM lead en de opdrachtnemer Regie die je ontzorgt in de dagelijkse uitvoering van de ITSM implementatie.



Kandidaatomschrijving


Wat verwachten we van jou?

Als onze Service Delivery Manager beschik je over:

  • E en afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT;
  • meer dan 5 jaar ervaring als SDM bij klanten met meer dan 1000 medewerkers;
  • ervaring met inrichten van Itil processen. In het bezit van ITIL certificaten en in de praktijk gebracht door middel van het opzetten en implementeren van meerdere ITIL processen bij grotere organisaties;
  • kennis en meer dan 3 jaar ervaring met implementatie van ITSM tooling bij voorkeur Topdeks of vergelijkbare tooling;
  • heeft meerdere ITSM tool implementaties gedaan bij grotere organisaties (bij voorkeur Topdesk) waarbij een bestaande ITSM tool werd vervangen;
  • kennis van BISL en ASL;
  • ruime ervaring in een ICT werkomgeving en affiniteit met informatievoorziening en informatietechnologie;
  • ervaring met ICT outsourcing en multi vendormanagement;
  • ervaring bij een overheid is een pré;
  • de eigenschappen om zelfstandig en onder druk de juiste besluiten te nemen en op het juiste moment te escaleren;
  • onderhandelingsvaardigheid, overtuigingskracht en kan je omgaan met tegengestelde belangen;
  • En je kunt als teamspeler delegeren en coördineren.

Eisen

Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op gebied van ICT. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met de rol SDM binnen organisaties die minstens zo groot zijn, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten en verbeteren van Itil tooling en processen met voorkeur kennis van Topdesk of soortgelijke tooling, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring binnen een outsourcing omgeving. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring
Kandidaat beschikt over werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
Overige eisen
Beschikbaarheid vanaf 1 juli 2024. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op gebied van ICT. Dit blijkt uit het CV.
  • HBO opleiding of hoger richting ICT met diploma. (15 %)
  • Andere HBO opleiding met diploma met Itil certificaat. (10 %)
  • Andere HBO opleiding met diploma zonder Itil certificaat. (1 %)
Weging: 15 %


Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met de rol SDM binnen organisaties die minstens zo groot zijn, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
  • > 5 jaar ervaring. (20 %)
  • 0-5 jaar ervaring of langer geleden dan 10 jaar. (10 %)
  • Geen ervaring. (1 %)
Weging: 20 %


Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten en verbeteren van Itil tooling en processen met voorkeur kennis van Topdesk of soortgelijke tooling, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
  • > 5 jaar ervaring. (15 %)
  • 0-5 jaar ervaring of langer geleden dan 10 jaar. (5 %)
  • Geen ervaring. (1 %)
Weging: 15 %


Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring binnen een outsourcing omgeving. Dit blijkt uit het CV.
  • >3 jaar ervaring. (5 %)
  • 0-3 jaar ervaring. (3 %)
  • Geen ervaring. (1 %)
Weging: 5 %


Werkervaring
Kandidaat beschikt over werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • > 3 jaar werkervaring. (5 %)
  • Minder dan 3 jaar of geen ervaring binnen overheidsorganisatie. (1 %)
Weging: 5 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:


1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.


Weging: 25 %

Interviewplanning

We streven ernaar de gesprekken plaats te laten vinden in week 25 (17 t/m 21 juni 2024).