Subsidiecoördinator

Logo van de gemeente Houten, met aan de rechterkant de tekst gemeente houten in blauw met aan de rechterkant een gestileerd kroonmotief in geel en blauw.

Aanvraagnummer: 3329
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 23-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling


Opdracht

Binnen de gemeente Houten is het subsidiebeleid de afgelopen tijd flink verbeterd. Zo werken we digitaal, vanuit één zaaksysteem en is het subsidiekader (ASV en subsidieregelingen) geactualiseerd.

Als subsidiecoördinator ben je verantwoordelijk voor de coördinatie op het subsidieproces. Je bent eerste aanspreekpunt en sparringpartner voor zowel accounthouders als ondersteuners. Daarnaast ben je vraagbaak voor alle subsidievragen.
Je speelt een centrale rol bij de verlening van subsidies door de gemeente Houten. Enerzijds hou je regie op de subsidieprocessen, bewaak je termijnen en zorg je voor overzicht. Anderzijds ben je in staat om de verbinding te leggen met juristen, financieel adviseurs, beleidsadviseurs en de directie en bestuurders.

De subsidiecoördinator in Houten krijgt als belangrijkste opdracht om het ingezette verbetertraject een succesvol vervolg te geven. De verlening van subsidie aansluiten bij de maatschappelijke ontwikkelingen. Door middel van jouw kennis over het subsidieproces, ben jij in staat om hier adviezen en voorlichting over te geven.

Als subsidiecoördinator ben je verantwoordelijk voor het accorderen van subsidiebeschikkingen. Of het nu gaat om een (gedeeltelijke) toekenning, afwijzing of vaststelling van een subsidie, jouw rol is cruciaal. Daar gaat natuurlijk een toetsing en controle aan vooraf (zowel juridisch als op taalgebruik); hierin word je ondersteund door diverse collega’s.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring als subsidiecoördinator bij een gemeente en/of provincie;
4. Aantoonbare werkervaring met (beleids)implementatie en procesoptimalisatie bij een gemeente of overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk in het cv);


Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het strategisch adviseren en coördineren met betrekking tot het verstekken van subsidies bij een gemeente en/of provincie; (20 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het strategisch adviseren en coördineren met betrekking tot het verstekken van subsidies bij een gemeente en/of provincie; (30 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met (beleids)implementatie en procesoptimalisatie bij een gemeente of overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met (beleids)implementatie en procesoptimalisatie bij een gemeente of overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja


Planning

De gesprekken zijn gepland op woensdagochtend 28 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.