Teambegeleider Passende Kinderopvang

Logo van Gemeente Arnhem met tekst "Gemeente Arnhem" in blauw met aan de rechterkant een gestileerd adelaarswapen.

Aanvraagnummer: 3525
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Gemeente Arnhem
Uren per week: 16
Tarief: €100 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 12 maanden
Sluitingsdatum: 08-09-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Arnhem is koploper op het gebied inclusieve kinderopvang. Vanuit de missie ‘Kansengelijkheid en Inclusie in de Kinderopvang’ werken gemeente, vier organisaties kinderopvang (50 VVE- locaties), jeugdhulporganisaties, jeugdgezondheidszorg, sociale wijkteams en Stichting Pas al sinds 2015 samen aan Passende Kinderopvang.

Met als doel dat alle kinderen binnen de kinderopvang in hun eigen leefomgeving de professionele begeleiding krijgen die zij nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen.

Om dit te kunnen realiseren hebben we verschillende bouwstenen ontwikkeld. Eén van deze bouwstenen zijn twee onafhankelijke teams Passende Kinderopvang van in totaal 18 professionals. Het gaat hierbij om een team coaches passende kinderopvang (met o.a. onderdeel VVE-coaching) en een team ambulante begeleiding passende kinderopvang dat voorliggend specialistische expertise inzet ten behoeve van de ontwikkeling van het kind.

De teamleden werken op de locaties kinderopvang vanuit verschillende moederorganisaties en worden op inhoud verbonden en aangestuurd door de teambegeleider passende kinderopvang.

Beide teams staan stevig en bestaan uit zeer ervaren professionals.

Vanwege het vertrek van de huidige teambegeleider zijn we op zoek naar een interim teambegeleider passende kinderopvang voor een periode van 6 maanden. Tijdens deze periode gaan wij een procedure uitzetten voor een vaste positie teambegeleider passende kinderopvang.


Verantwoordelijkheden

Procesmatige begeleiding van de onafhankelijke teams coaches/ambulant begeleiders passende kinderopvang bij de uitvoering van hun rol in de context van het stedelijk beleid Kansengelijkheid en Inclusie.

  • Neemt deel aan het stedelijke afstemmingsoverleg met de bestuursadviseur gemeente Arnhem en de coördinator kwaliteit Kansengelijkheid en Inclusie van Stichting Pas. In dit overleg wordt de inhoudelijke koers en prioritering van vraagstukken voor beide teams passende kinderopvang besproken en vastgesteld;
  • Koppelt stedelijke ontwikkelingen en afspraken terug naar de teams passende kinderopvang;
  • Signaleert van beide teams passende kinderopvang praktische en inhoudelijke vraagstukken die ten behoeve van de uitvoering van hun rol dienen te worden opgepakt/uitgewerkt en bespreekt deze in het stedelijke afstemmingsoverleg;
  • Onderhoudt contact met de individuele teamleden met het oog op de uitvoering van hun rol en hun welbevinden in het werk, signaleert knelpunten en zoekt naar passende oplossingen;
  • Verwijst indien nodig/gewenst het teamlid door naar de eigen leidinggevende of de supervisor passende kinderopvang;
  • Geeft leiding aan het teamoverleg passende kinderopvang per team en het gezamenlijke teamoverleg;
  • Vertaalt de in het stedelijk afstemmingsoverleg afgesproken koers naar de teamleden passende kinderopvang naar de praktische uitvoering vanuit hun rol;
  • Bereidt de teamdagen voor;
  • Draagt zorg voor continuïteit van inzet van ambulante begeleiding passende kinderopvang op de locaties, conform de afspraken;
  • Waarborgt in een regelmatige cyclus van evaluatie en reflectie met beide teams passende kinderopvang de inhoudelijke afspraken/richtlijnen met betrekking tot de uitvoering van hun rol;
  • Waarborgt de verbinding tussen beide teams passende kinderopvang middels transparante communicatie over team specifieke onderwerpen en stedelijke ontwikkelingen.
  • Is eerste aanspreekpunt voor de teamleden passende kinderopvang ten aanzien van randvoorwaarden die van belang zijn om hun rol binnen de kinderopvang te kunnen uitoefenen;
  • Is aanspreekpunt voor de coach en ambulant begeleider passende kinderopvang die zijn verbonden aan dezelfde locaties ten aanzien van vragen over onderlinge samenwerking en volgt dit actief mee;
  • Signaleert gewenste professionalisering gericht op de uitvoering van het stedelijk beleid kinderopvang en vult dit in/ evalueert dit samen met Stichting Pas;
  • Faciliteert de randvoorwaarden ten behoeve van optimaal functioneren van beide teams (teamformatie, ICT, ruimte, materiaal).

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 1 april 2025 voor 16 uur per week. En is beschikbaar voor een interview op locatie op 16 september 2024 tussen 9.30 uur - 14.00 uur (1e ronde) en 19 september 2024 tussen 9.30 - 14.00 uur (2e ronde). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.

Eis 2. De kandidaat heeft minimaal bachelor (hbo) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het begeleiden van teams, in een complexe setting. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en werkervaring met de kinderopvang/het jonge kind. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 5. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Zie bijlage OSV Gemeente Arnhem. Tevens ga ik ook akkoord met de algemene voorwaarden van broker Headfirst (www.headfirst.nl).


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

Wens 1. De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het voorschoolse aanbod. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

25 %

Wens 2. De kandidaat draagt Inclusie en Kansengelijkheid in de kinderopvang een warm hart toe en dit blijkt uit de tot nu opgedane werkervaring. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

30 %

Wens 3. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante ervaring met het begeleiden van teams, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

20 %

Wens 4. Vereiste competenties en vaardigheden: Onafhankelijkheid Inlevingsvermogen Aansturen medewerker Ontwikkelen medewerkers De competenties en toetsingscriteria zijn volgens de competentiegids rijk van de Rijksoverheid. Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op locatie.

Maandag 16 september 2024 1e ronde

Donderdag 19 september 2024 2e ronde

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.