Aanvraagnummer: 5717
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 18-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) voert met ruim 900 medewerkers gemeentelijke taken uit en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van twee gemeenten. Wij zijn de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe en werken voor twee verschillende gemeenten. Kijk voor meer informatie op www.werkenbijdeswo.nl.
Context en Doelstelling
De afdeling Automatisering binnen SWO De Wolden Hoogeveen beheert en optimaliseert IT-processen en -systemen. De functie van Teamleider Automatisering is tijdelijk en gericht op leidinggeven aan het team én het onderzoeken van de toekomstbestendigheid van de rol binnen een veranderende omgeving.
Opdrachtperiode
De opdracht loopt 12 maanden, met eventueel verlenging. Doel is een visie te formuleren over de toekomst van de functie binnen de organisatie.
Opdracht
Als Interim Teamleider Automatisering geef je coachend leiding aan een team binnen een kortcyclische en beheersmatige werkomgeving. Je vertaalt strategische doelstellingen naar tactische en operationele doelen. Je taken:
- Dagelijkse aansturing en begeleiding van het team.
- Ontwikkelen en uitvoeren van een teamplan gericht op procesverbetering, standaardisatie en kwaliteitsborging.
- Verbinden van het team met de organisatie en fungeren als schakel met netwerkmanagers en directie.
- Vertegenwoordigen van het team in netwerkoverleggen en bijdragen aan organisatiebrede initiatieven.
- Acteren als aanspreekpunt voor bestuurlijke programma’s en portefeuillehouder.
Daarnaast onderzoek en adviseer je over de toekomst van de rol en de strategische inrichting, rekening houdend met digitalisering en externe ontwikkelingen. Je werkt mee aan de ontwikkeling van een sourcingstrategie voor 2025, mogelijk gericht op het uitbesteden van taken. Je vertaalt deze strategie naar gevolgen voor teamtaken, rollen en functies.
Profiel van de Interim Teamleider Automatisering
Wij zoeken een ervaren leidinggevende met affiniteit voor IT en bestuurlijke processen. Vereisten:
- Hbo werk- en denkniveau.
- Ervaring met leidinggeven binnen een IT-omgeving.
- Kennis van projectmatig werken en procesoptimalisatie.
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
- Coachende leiderschapskwaliteiten.
- Resultaatgerichte en samenwerkingsgerichte instelling.
Vereisten
- Hbo-bacheloropleiding afgerond.
- Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring binnen de overheid in de afgelopen 7 jaar.
- Ervaring met het coachen en herpositioneren van teams.
- Beschikbaar voor 36 uur per week binnen een maand en geen geplande vakanties.
Gunningscriteria
- Minimaal 7 jaar leidinggevende ervaring binnen de overheid in de afgelopen 10 jaar (30 punten).
- Ervaring met organisatieveranderingen (35 punten).
- Ervaring als teamleider in een IT-omgeving (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe u of de kandidaat voldoet aan het profiel.
Competenties
- Leidinggeven
- Inlevingsvermogen
- Overtuigingskracht
- Coachen
Functieschaal
Deze functie valt in functieschaal 11, conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, Nederlands opgesteld, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Maandag t/m vrijdag. Hybride werken is niet mogelijk.
Planning
Gesprekken vinden plaats op vrijdag 20 december 2024, tussen 10.00 en 12.00 uur via Teams. Kandidaten ontvangen tijdig bericht.
Overige informatie
- De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient opdrachtnemer geregistreerd te zijn conform Waadi.
Reactietermijn
Reageren kan tot woensdag 18 december 2024, 09.00 uur.