Aanvraagnummer: 4897
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 18 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-12-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 14-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren stijgt het inwoneraantal naar 65.000. We werken aan projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatie op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk door goede voorzieningen, groen en uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De organisatie heeft circa 400 medewerkers. De cultuur is informeel met ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie.
Team
De functie is bij het cluster Bouw- en Woningtoezicht binnen team Veiligheid en Handhaving, onderdeel van de afdeling Wijkbeheer. Het team bestaat uit 7 clusters en is verantwoordelijk voor onder meer milieu, vergunningverlening, toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en diverse veiligheidstaken. Het team heeft ca. 40 medewerkers.
Opdracht
Je houdt toezicht op bestaande/nieuwbouw (vergunningsvoorwaarden, controle op illegale bouw/strijdig gebruik). Je werkt nauw samen met collega's zoals handhavingsjuristen, toezichthouders en vergunningverleners. Dossieronderzoek binnen handhavingstrajecten is belangrijk. Je rapporteert je bevindingen aan handhavingsjuristen. Nauwkeurig en volledig schriftelijk vastleggen is essentieel. Je lost problemen op de bouwplaats op en weet door te pakken indien nodig. Goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit geregistreerd zijn in het handelsregister (conform Waadi).
2. ‘Bring your own device’: kandidaat zorgt zelf voor mobiele telefoon met abonnement en laptop/iPad.
3. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering en aansprakelijkheidsverzekering bieden dekking aan minimaal de opdrachtwaarde;
4. Minimaal een afgeronde hbo-opleiding Bouwkunde;
5. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeente;
6. Maximaal uurtarief €95,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk.
Gunningscriteria
7. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeente (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar werkervaring met het begeleiden van junior handhavers (20 punten);
9. Beschikbaar per 1 december 2024 voor 18 uur per week (15 punten);
10. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar met controles op illegale bouw binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
11. Opleidingen op het gebied van de Omgevingswet en Bouwbesluit 2012 (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan of de kandidaat aan de criteria voldoet.
Competenties:
- Plannen en Organiseren;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Goed kunnen samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Vakgericht.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het gevraagde profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht voor de opdracht niet te gunnen.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Planning
De gesprekken worden gepland in week 47. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 november 2024 bericht. Andere kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente verzoekt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit geregistreerd zijn in het handelsregister (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag loopt tot donderdag 14 november 2024, 09.00 uur.